.jpg)

El CUAP Cerdanyola-Ripollet va registrar un 51% més d'activitat el 2018
13/02/2019
Els centres d'urgències d'atenció primària (CUAP) estan esdevenint gradualment els punts de referència per a la població per sobre dels hospitals, pel que fa a l'assistència urgent. Així ho ha comunicat l'ICS en una nota de premsa, en la que també anuncia les dades d'activitat del CUAP Cerdanyola-Ripollet, que va augmentar en un 51%, i el CUAP Sant Fèlix de Sabadell, que ho va fer en un 27% el 2018.
Segons la missiva, els CUAP "poden resoldre de manera eficaç i efectiva la major part de problemes de salut sense necessitat d'anar a les urgències dels hospitals. A més, ofereixen assistència 24 els 365 dies de l'any", fet que segons l'ICS, contribueix a evitar episodis de saturació. Tot i així, el Departament de Salut aconsella que la ciutadania truqui al 061 abans de desplaçar-se a un centre assistencial, de forma que els professionals del servei puguin dirigir als pacients al centre més adient, o bé envien un metge a domicili, una ambulància o un helicòpter medicalitzat del SEM per dur a terme l'atenció mèdica.
A part d'aquests centres d'urgències que ofereixen servei ininterrompudament, la població té al seu abast punts d'atenció continuada (PAC). Aquests centres estan oberts els dies feiners fins les dotze de la nit (00h) i donen assistència també els dies festius i els caps de setmana. Al Vallès Occidental hi ha tres centres d'atenció primària amb aquestes característiques: el CAP Castellar del Vallès (a Castellar del Vallès), el CAP Badia del Vallès (a Badia del Vallès) i el CAP Ca n'Oriac (a Sabadell).
A.B.
- La Generalitat està elaborant un Pla que recollirà les necessitats sanitàries del Vallès sud [Notícies]
- L'ICS estrena una nova flota de vehicles sostenibles a l'Àrea Metropolitana Nord [Notícies]
- Entitats i joves es tornen a implicar en la commemoració del Dia mundial de la Sida [Notícies]
- Els ajuntaments del Vallès sud reclamen que es reactivi el projecte de l'hospital [Notícies]
- El servei de pediatria del CAP I es trasllada a la planta 1 [Notícies]
- Campanya de donació de sang [Agenda]
- Es canvien els ascensors del CAP II [Notícies]
- Campanya de vacunació [Agenda]
- Comença la campanya de vacunació antigripal 2019-2020 [Notícies]
- L'Ajuntament estudiarà les necessitats que generen els trastorns de l'espectre autista a Ripollet [Notícies]