Impuls al Tramvallès
L'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, va lliurar el passat dilluns, als membres de la comissió per a l'arribada del tren, tota la documentació rebuda i les gestions realitzades des del passat mes d'octubre. Així, Parralejo va explicar que l'empresa pública GISA va licitar al gener un estudi informatiu i un altre d'impacte mediambiental sobre el nou sistema tramviari entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Montcada i Reixac, passant per Cerdanyola i Ripollet.
El Tramvallès milloraria la connexió del sistema de transport públic entre Ripollet i Barcelona, gràcies a la possibilitat de transbordar amb línies de RENFE a Cerdanyola i Montcada. A més, les relacions de Ripollet amb Sabadell, Barberà i Terrassa també millorarien, ja que es podria transbordar amb Rodalies RENFE a Cerdanyola i amb els Ferrocarrils de la Generalitat a la UAB. Aquesta futura línia tindria una longitud aproximada de 10 km i de 12 a 18 parades, inclosos els intercanviadors amb FGC i Rodalies-RENFE.
L'estudi informatiu, amb un pressupost de licitació de 191.580 euros més IVA, i l'estudi d'impacte ambiental, amb un valor de 60.000 euros més IVA, hauran d'estar enllestits en 6 mesos, un cop s'hagin adjudicat. El Tramvallès es podria veure reforçat en un futur, gràcies a d'altres projectes com el Túnel de Montcada, previst al Pla de rodalies 2010-2015, que executa Adif, i la construcció del túnel d'Horta, passant una línia de tren per sota de Collserola.
Traçat per definir
L'alcalde de Ripollet va insistir en el fet que el traçat encara està per definir, tot i els imatges aparegudes a la premsa. En aquest sentit, el govern local ha acordat amb la Secretaria per a la Mobilitat que l'empresa concessionària es coordinarà amb l'Ajuntament, el que permetrà treballar les propostes i fer el seguiment de la redacció del projecte. Parralejo ja ha avançat que lluitaran per a que l'Hospital sigui un punt de referència i compti amb una de les parades del tramvia.
Inclòs al Pla Director d'Infraestructures
La proposta del tramvia s'ha inclòs, finalment, a l'esborrany del Pla Director d'Infraestructures, que haurà de ser aprovat pel proper govern de la Generalitat. A més, l'alcalde ha explicat que, segons fonts de la Conselleria de Política Territorial, la proposta compta amb un ampli consens polític. Així, aquest any, seguint els consells de la Secretaria per a la Mobilitat, s'aprofitarà per fer el projecte, per tal que aquest estigui enllestit quan el Pla Director s'aprovi.
D'altra banda, aquesta solució ferroviària també s'ha inclòs al Pla Territorial Metropolità de Barcelona, aprovat inicialment.
Foto: Parralejo, mostrant la ubicació de l'hospital, per on hauria de passar el tramvia.
R.H.
El Tramvallès milloraria la connexió del sistema de transport públic entre Ripollet i Barcelona, gràcies a la possibilitat de transbordar amb línies de RENFE a Cerdanyola i Montcada. A més, les relacions de Ripollet amb Sabadell, Barberà i Terrassa també millorarien, ja que es podria transbordar amb Rodalies RENFE a Cerdanyola i amb els Ferrocarrils de la Generalitat a la UAB. Aquesta futura línia tindria una longitud aproximada de 10 km i de 12 a 18 parades, inclosos els intercanviadors amb FGC i Rodalies-RENFE.
L'estudi informatiu, amb un pressupost de licitació de 191.580 euros més IVA, i l'estudi d'impacte ambiental, amb un valor de 60.000 euros més IVA, hauran d'estar enllestits en 6 mesos, un cop s'hagin adjudicat. El Tramvallès es podria veure reforçat en un futur, gràcies a d'altres projectes com el Túnel de Montcada, previst al Pla de rodalies 2010-2015, que executa Adif, i la construcció del túnel d'Horta, passant una línia de tren per sota de Collserola.
Traçat per definir
L'alcalde de Ripollet va insistir en el fet que el traçat encara està per definir, tot i els imatges aparegudes a la premsa. En aquest sentit, el govern local ha acordat amb la Secretaria per a la Mobilitat que l'empresa concessionària es coordinarà amb l'Ajuntament, el que permetrà treballar les propostes i fer el seguiment de la redacció del projecte. Parralejo ja ha avançat que lluitaran per a que l'Hospital sigui un punt de referència i compti amb una de les parades del tramvia.
Inclòs al Pla Director d'Infraestructures
La proposta del tramvia s'ha inclòs, finalment, a l'esborrany del Pla Director d'Infraestructures, que haurà de ser aprovat pel proper govern de la Generalitat. A més, l'alcalde ha explicat que, segons fonts de la Conselleria de Política Territorial, la proposta compta amb un ampli consens polític. Així, aquest any, seguint els consells de la Secretaria per a la Mobilitat, s'aprofitarà per fer el projecte, per tal que aquest estigui enllestit quan el Pla Director s'aprovi.
D'altra banda, aquesta solució ferroviària també s'ha inclòs al Pla Territorial Metropolità de Barcelona, aprovat inicialment.
Foto: Parralejo, mostrant la ubicació de l'hospital, per on hauria de passar el tramvia.
R.H.