Entrevista amb Manel Sánchez, creador del cartell de la Festa Major 2011
Enguany, un ripolletenc ha estat el guanyador del certamen de Cartells de la Festa Major de Ripollet i de La Gibrelleta. Manel Sánchez Recio és el responsable que el municipi s'ompli de globus i pollets anunciant la festa gran. Aquest il·lustrador dedica la seva vida a donar forma a tot tipus de personatges, sobretot del món publicitari, fent el que més li agrada de tot: dibuixar, dibuixar i dibuixar...
Quina va ser la sensació quan vas saber que havies estat el guanyador del concurs?
La sensació va ser estranya perquè em vaig assabentar al dia següent del veredicte. Em trobava a Barcelona. Estava neguitós perquè pensava que no tenia cap possibilitat. L'endemà la meva dona va entrar a la pàgina web de l'Ajuntament i va veure la noticia que Ripollet s'ompliria de globus per a la Festa major. Llavors em van trucar i, t'ho pots imaginar, em vaig posar eufòric, amb molta alegria.
Què et va animar a fer-ho?
M'ho va dir la meva dona que treballa a Ripollet, però m'ho va dir amb poc temps i ho vaig haver de fer força ràpid. Tot i això, el més complicat va ser trobar la idea, has de buscar una cosa efectiva, colorista i impactant. Una vegada ho tens, és dedicar-li hores.
Era la primera vegada que participaves?
De fet és la segona vegada, però l'any passat vaig dibuixar una cosa massa complicada. En aquesta ocasió vaig optar per una cosa senzilla, molt gràfica, de quatre elements i que estès molt integrat tant el text com la gibrelleta dins del dibuix.
El pollet ha estat moltes vegades protagonista. No et feia por repetir-te?
Volia posar una nena, però vaig veure que un pollet podia integrar-se millor dins l'àmbit esquemàtic de la il·lustració. També els edificis i les garlandes són elements molt bàsics, no volia complicar-me. Tot i que el tractament final de l'il.lustració és més pictòric, donant un aspecte volumètric tant als edificis com als globus.
Com vas començar al món de la il·lustració i el disseny?
Professionalment, des dels 19 anys, ara en tinc 42. Vaig entrar dins un estudi d'animació, Estudi Andreu de Barcelona, col·laborant amb els anuncis clàssics d'Orlando, Ballerina... Era un estudi pioner a Espanya en anuncis d'animació. Vaig acabar sent animador, és a dir, dissenyant personatges i animant full a full tot el moviment. Més tard, l'estudi va tancar i es va crear un altre anomenat Full Animation, on també hi vaig treballar. Però es va produir una davallada de feina i en aquell moment vaig decidir establir-me pel meu compte amb un altre company de treball. En Marc i jo vam crear l'estudi Manel&Marc, i va ser quan, per l'any 2001, es va produir el boom publicitari, i fins ara, ja 11 anys.
A la vostra web es pot comprovar que fas tot tipus d'il·lustracions i treballs. Quins t'interessen més?
Potser m'agrada més la il·lustració de creativitat pròpia, però el fet de venir del sector publicitari t'obliga a experimentar amb un gran ventall d'estils. Així doncs, passem de fer un treball molt realista a un totalment d'animació. Això és el millor de la nostra feina, no estem fent sempre el mateix.
Web: www.manelmarc.com
Quina va ser la sensació quan vas saber que havies estat el guanyador del concurs?
La sensació va ser estranya perquè em vaig assabentar al dia següent del veredicte. Em trobava a Barcelona. Estava neguitós perquè pensava que no tenia cap possibilitat. L'endemà la meva dona va entrar a la pàgina web de l'Ajuntament i va veure la noticia que Ripollet s'ompliria de globus per a la Festa major. Llavors em van trucar i, t'ho pots imaginar, em vaig posar eufòric, amb molta alegria.
Què et va animar a fer-ho?
M'ho va dir la meva dona que treballa a Ripollet, però m'ho va dir amb poc temps i ho vaig haver de fer força ràpid. Tot i això, el més complicat va ser trobar la idea, has de buscar una cosa efectiva, colorista i impactant. Una vegada ho tens, és dedicar-li hores.
Era la primera vegada que participaves?
De fet és la segona vegada, però l'any passat vaig dibuixar una cosa massa complicada. En aquesta ocasió vaig optar per una cosa senzilla, molt gràfica, de quatre elements i que estès molt integrat tant el text com la gibrelleta dins del dibuix.
El pollet ha estat moltes vegades protagonista. No et feia por repetir-te?
Volia posar una nena, però vaig veure que un pollet podia integrar-se millor dins l'àmbit esquemàtic de la il·lustració. També els edificis i les garlandes són elements molt bàsics, no volia complicar-me. Tot i que el tractament final de l'il.lustració és més pictòric, donant un aspecte volumètric tant als edificis com als globus.
Com vas començar al món de la il·lustració i el disseny?
Professionalment, des dels 19 anys, ara en tinc 42. Vaig entrar dins un estudi d'animació, Estudi Andreu de Barcelona, col·laborant amb els anuncis clàssics d'Orlando, Ballerina... Era un estudi pioner a Espanya en anuncis d'animació. Vaig acabar sent animador, és a dir, dissenyant personatges i animant full a full tot el moviment. Més tard, l'estudi va tancar i es va crear un altre anomenat Full Animation, on també hi vaig treballar. Però es va produir una davallada de feina i en aquell moment vaig decidir establir-me pel meu compte amb un altre company de treball. En Marc i jo vam crear l'estudi Manel&Marc, i va ser quan, per l'any 2001, es va produir el boom publicitari, i fins ara, ja 11 anys.
A la vostra web es pot comprovar que fas tot tipus d'il·lustracions i treballs. Quins t'interessen més?
Potser m'agrada més la il·lustració de creativitat pròpia, però el fet de venir del sector publicitari t'obliga a experimentar amb un gran ventall d'estils. Així doncs, passem de fer un treball molt realista a un totalment d'animació. Això és el millor de la nostra feina, no estem fent sempre el mateix.
Web: www.manelmarc.com