L'OMIC va atendre més de 2.000 consultes durant el 2011
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de l'Ajuntament de Ripollet ha presentat la seva memòria d'activitats de l'any 2011. Així, l'any passat es van atendre 2.018 consultes i 546 peticions adreçades a l'OMIC, el que demostra, segons el propi Ajuntament, que "els veïns i veïnes de Ripollet coneixen i fan servir els mitjans que se'ls ofereixen per presentar reclamacions i defensar els seus drets com a consumidors".
De les peticions rebudes s'han generat 327 expedients administratius, un 3,8% més que l'any 2010. Dels 327 expedients s'han resolt el 65,44%, quedant pendents per continuar tramitacions durant aquest any 2012 el 22,63%. Per últim, un 11,93% de les reclamacions han estat traslladades a l'Agència Catalana de Consum, principalment, perquè les dues parts no han pogut assolir un acord o bé perquè s'han produït incompliments en matèries administratives de disciplina de mercat i de defensa dels consumidors i usuaris.
D'altra banda, durant el 2011 s'han generat 24.662,42 euros en concepte de devolucions de cobraments indeguts o de resolucions favorables d'imports cobrats prèviament, tot i que no totes les reclamacions són favorables als consumidors ni generen devolucions de diners.
Per àmbits, novament les telecomunicacions són el principal motiu de queixa, amb un 32,61%, tot i que els consumidors estan cada vegada més protegits per la normativa vigent en aquesta matèria. La liberalització de l'electricitat i el gas, amb la facilitat de canviar d'empresa comercialitzadora, ha ocasionat 204 consultes i reclamacions. També els bancs, caixes i productes financers han estat objecte de reclamacions, amb un total de 129 durant el 2011. En aquests casos l'OMIC també ha recomanat els serveis jurídics de l'Associació de Consumidors quan ha estat necessari.
A més del servei que s'ofereix en cas de reclamació o queixa, l'OMIC també ha ofert xerrades informatives sobre temes concrets, com la que es fa inclosa en el programa adreçat a la gent gran Gent Activa, o la que es va oferir conjuntament amb l'Associació d'usuaris de bancs i caixes en relació a les hipoteques.
L'OMIC de Ripollet també ha estat present en cercles comparatius intermunicipals d'OMIC's, tallers que serveixen per valorar, quantificar i millorar diferents aspectes de l'Oficina. En el cas de Ripollet, es valora molt positivament l'alt nombre de casos atesos o l'alt percentatge de finançament per part d'altres institucions.
Per últim, l'OMIC recomana que, abans de signar un contracte dubtós, realitzar compres a distància, viatges o qualsevol altre relació comercial, ens informem de les condicions de contractació i de les possibles cancel·lacions, devolucions o reclamacions.
Per demanar informació o efectuar consultes i reclamacions a l'OMIC, poden dirigir-se al carrer de la Salut, 1. Atenció telefònica: de 8 a 15 hores, al 93 504 60 07. Atenció personalitzada: dilluns, dimecres i divendres al matí (amb cita prèvia). Correu electrònic: omic@ripollet.cat.
R.H.
Foto:
- L'OMIC també ofereix els serveis, conjuntament amb d'altres programes, en aquest cas la Gent Activa, de xerrades informatives sobre els drets i deures dels consumidors.
De les peticions rebudes s'han generat 327 expedients administratius, un 3,8% més que l'any 2010. Dels 327 expedients s'han resolt el 65,44%, quedant pendents per continuar tramitacions durant aquest any 2012 el 22,63%. Per últim, un 11,93% de les reclamacions han estat traslladades a l'Agència Catalana de Consum, principalment, perquè les dues parts no han pogut assolir un acord o bé perquè s'han produït incompliments en matèries administratives de disciplina de mercat i de defensa dels consumidors i usuaris.
D'altra banda, durant el 2011 s'han generat 24.662,42 euros en concepte de devolucions de cobraments indeguts o de resolucions favorables d'imports cobrats prèviament, tot i que no totes les reclamacions són favorables als consumidors ni generen devolucions de diners.
Per àmbits, novament les telecomunicacions són el principal motiu de queixa, amb un 32,61%, tot i que els consumidors estan cada vegada més protegits per la normativa vigent en aquesta matèria. La liberalització de l'electricitat i el gas, amb la facilitat de canviar d'empresa comercialitzadora, ha ocasionat 204 consultes i reclamacions. També els bancs, caixes i productes financers han estat objecte de reclamacions, amb un total de 129 durant el 2011. En aquests casos l'OMIC també ha recomanat els serveis jurídics de l'Associació de Consumidors quan ha estat necessari.
A més del servei que s'ofereix en cas de reclamació o queixa, l'OMIC també ha ofert xerrades informatives sobre temes concrets, com la que es fa inclosa en el programa adreçat a la gent gran Gent Activa, o la que es va oferir conjuntament amb l'Associació d'usuaris de bancs i caixes en relació a les hipoteques.
L'OMIC de Ripollet també ha estat present en cercles comparatius intermunicipals d'OMIC's, tallers que serveixen per valorar, quantificar i millorar diferents aspectes de l'Oficina. En el cas de Ripollet, es valora molt positivament l'alt nombre de casos atesos o l'alt percentatge de finançament per part d'altres institucions.
Per últim, l'OMIC recomana que, abans de signar un contracte dubtós, realitzar compres a distància, viatges o qualsevol altre relació comercial, ens informem de les condicions de contractació i de les possibles cancel·lacions, devolucions o reclamacions.
Per demanar informació o efectuar consultes i reclamacions a l'OMIC, poden dirigir-se al carrer de la Salut, 1. Atenció telefònica: de 8 a 15 hores, al 93 504 60 07. Atenció personalitzada: dilluns, dimecres i divendres al matí (amb cita prèvia). Correu electrònic: omic@ripollet.cat.
R.H.
Foto:
- L'OMIC també ofereix els serveis, conjuntament amb d'altres programes, en aquest cas la Gent Activa, de xerrades informatives sobre els drets i deures dels consumidors.