Els vehicles amb dos ocupants podran utilitzar el BUS-VAO a partir d'abril
Així ho va confirmar dijous, 7 de febrer, el conseller de Territori i Sonstenibilitat, Santi Vila, minuts abans de comparèixer a la comissió d'infraestructures del Parlament. Vila va anunciar un canvi en les normes d'utilització del carril Bus-VAO que uneix Barcelona i Ripollet a través de la C-58 tres mesos després de la posada en marxa d'aquesta infraestructura, per no haver assolit les expectatives, donat que passen cada dia una quarta part dels vehicles previstos pel govern català.
La plataforma es va posar en marxa el passat 29 d'octubre per tal de descongestionar les entrades i sortides de Barcelona pel Vallès i des d'aleshores ha registrat una circulació de menys de 2.000 vehicles diaris quan les expectatives se centraven en arribar a uns 7.500. La infraestructura doncs, que va requerir la inversió de 81 milions d'euros finançats al 50% per fons europeus, no ha complert l'objectiu d'alleugerir el trànsit d'entrada i sortida a la capital catalana en hores punta a través de la C-58, l'autopista més transitada de Catalunya.
És per això que la conselleria ha decidit relaxar les condicions d'ús perquè més vehicles puguin fer servir aquest carril, que fins ara estava limitat a vehicles amb més de tres ocupants i als autobusos públics que uneixen Barcelona des de la Meridiana amb el Vallès. El paquet complert de modificacions del reglament, que estarà enllestit en poques setmanes, podria incloure també que el vial sigui sempre d'un únic sentit, el d'entrada a la ciutat comtal, que s'obri en caps de setmana o ampliar el seu horari, per tal d'augmentar-ne l'ús. Tots aquests canvis s'aplicarien a finals de mes de març o a principis d'abril.
Foto europapress.net
L.P./R.H.
La plataforma es va posar en marxa el passat 29 d'octubre per tal de descongestionar les entrades i sortides de Barcelona pel Vallès i des d'aleshores ha registrat una circulació de menys de 2.000 vehicles diaris quan les expectatives se centraven en arribar a uns 7.500. La infraestructura doncs, que va requerir la inversió de 81 milions d'euros finançats al 50% per fons europeus, no ha complert l'objectiu d'alleugerir el trànsit d'entrada i sortida a la capital catalana en hores punta a través de la C-58, l'autopista més transitada de Catalunya.
És per això que la conselleria ha decidit relaxar les condicions d'ús perquè més vehicles puguin fer servir aquest carril, que fins ara estava limitat a vehicles amb més de tres ocupants i als autobusos públics que uneixen Barcelona des de la Meridiana amb el Vallès. El paquet complert de modificacions del reglament, que estarà enllestit en poques setmanes, podria incloure també que el vial sigui sempre d'un únic sentit, el d'entrada a la ciutat comtal, que s'obri en caps de setmana o ampliar el seu horari, per tal d'augmentar-ne l'ús. Tots aquests canvis s'aplicarien a finals de mes de març o a principis d'abril.
Foto europapress.net
L.P./R.H.