El Grup Castellón vol acomiadar la meitat de la plantilla de les tres empreses que té a Ripollet
Continua la incertesa entre els treballadors de les tres empreses que el Grup Castellón té a Ripollet: CSA Automotive, CSA Windows Regulator i CSA Kluster. Tot i que la companyia va descartar el tancament de les tres empreses, sí que ha plantejat l'acomiadament de la meitat de la plantilla, unes 107 persones. Els treballadors, però, continuen esperant que el grup presenti les dades que justifiquin aquests acomiadaments.
Unes dades que havien d'haver estat presentades dimarts, 13 d'octubre, però que la companyia va demanar d'allargar el període fins aquest divendres, 16 d'octubre. Pedro Alcaraz, president del comitè d'empresa de CSA Automotive, ha explicat que les dades s'hauran de presentar en una reunió que tindrà lloc al Departament de Treball de la Generalitat i en la qual el grup empresarial millorarà l'oferta de 25 dies per any treballat amb un màxim de 12 mensualitats que havia presentat d'entrada.
Segons Alcaraz, el grup Castellón oferirà ara 30 dies per any treballat, amb un màxim de 13 mensualitats, una proposta que tampoc no satisfà els treballadors afectats. A més, reconeix que hi ha hagut interès per comprar les tres empreses per part de diversos inversors, especialment de l'empresa japonesa Hi-Lex.
Les tres empreses es dediquen a la fabricació de components per a cotxes, i el seu principal client és Ford, per a qui elaboren material per al model Fiesta i el contracte del qual s'acaba el 2017. Segons Alcaraz, Ford ja ha avisat el Grup Castellón que no li donarà feina per a altres models, com el Mondeo o el Galaxy. Alcaraz ha apuntat que les tres empreses fabriquen també per a altres marques com Jaguar o el grup Austin Martin, però són vehicles "de menor quantia i ocupen a menys gent". Fa temps, el Grup Castellón havia treballat també per a Renault.
E.P.
Unes dades que havien d'haver estat presentades dimarts, 13 d'octubre, però que la companyia va demanar d'allargar el període fins aquest divendres, 16 d'octubre. Pedro Alcaraz, president del comitè d'empresa de CSA Automotive, ha explicat que les dades s'hauran de presentar en una reunió que tindrà lloc al Departament de Treball de la Generalitat i en la qual el grup empresarial millorarà l'oferta de 25 dies per any treballat amb un màxim de 12 mensualitats que havia presentat d'entrada.
Segons Alcaraz, el grup Castellón oferirà ara 30 dies per any treballat, amb un màxim de 13 mensualitats, una proposta que tampoc no satisfà els treballadors afectats. A més, reconeix que hi ha hagut interès per comprar les tres empreses per part de diversos inversors, especialment de l'empresa japonesa Hi-Lex.
Les tres empreses es dediquen a la fabricació de components per a cotxes, i el seu principal client és Ford, per a qui elaboren material per al model Fiesta i el contracte del qual s'acaba el 2017. Segons Alcaraz, Ford ja ha avisat el Grup Castellón que no li donarà feina per a altres models, com el Mondeo o el Galaxy. Alcaraz ha apuntat que les tres empreses fabriquen també per a altres marques com Jaguar o el grup Austin Martin, però són vehicles "de menor quantia i ocupen a menys gent". Fa temps, el Grup Castellón havia treballat també per a Renault.
E.P.