Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Aclariment del Govern municipal sobre la legalitat de les contractacions de l'Ajuntament

Imatge 1.
Imatge 1
Durant el passat Ple de maig es va produir un debat sobre la forma d'adjudicar els contractes menors que licita l'Ajuntament de Ripollet. En relació a aquest debat i als articles publicats aquests dies a diversos mitjans de comunicació relatant aquesta discussió, el Govern municipal ha volgut fer uns aclariments a través d'una nota de premsa. L'Ajuntament de Ripollet assegura que "sempre demana tres pressupostos per a tots els contractes menors de serveis i subministraments". Tot i que la llei només obliga a demanar-los per als contractes d'un import superior a 18.000 euros, l'equip de govern assenyala que fa servir criteris més estrictes. D'aquesta manera, el Govern indica que "no només compleix el que marca la normativa vigent, [...] sinó que fa un exercici de transparència, rigor i control de la despesa".
Tanmateix, hi ha dos casos en què l'Ajuntament només demana un pressupost: quan hi ha motius tècnics que així ho justifiquen o quan es tracta d'un servei artístic. Quan es tracta d'aquests supòsits, és obligatori que l'expedient inclogui un informe tècnic que argumenti aquests motius objectius.

Foto: Instantània de l'anterior sessió plenària.

J.S.