La regidora Reyes Muñoz es marca l'objectiu de desbloquejar tots els pisos de protecció de Pinetons
Aquest dimarts, 5 de juny, l'Ajuntament de Ripollet va presentar oficialment l'obertura del termini per optar a la promoció de pisos de protecció oficial del barri de Pinetons. Fins a l'1 d'agost els interessats poden presentar les sol·licituds per a 74 habitatges, que l'Impsol ha posat a lloguer amb opció a compra, 27 a la promoció Pinetons I i 47 a Pinetons II. N'hi ha 8 reservats per a persones amb mobilitat reduïda. En la presentació, la regidora de Serveis Socials i Habitatge, Reyes Muñoz, va assegurar que al consistori estan "satisfetes d'haver desbloquejat aquesta situació de quasi 100 pisos de protecció oficial que fa massa temps que estan buits sense complir cap tipus de funció social". Muñoz estava acompanyada a la roda de premsa pel regidor Oriol Mor, pel cap de l'Oficina d'Habitatge de Ripollet, Esteban Farràs, i per la coordinadora de l'àmbit de Justícia Social, Montse Mas.
Malgrat aquesta satisfacció, Reyes Muñoz no amaga que, des de l'equip de govern, tenen "una sensació amarga i de descontentament vers l'Impsol, i així els ho hem manifestat, ja que no són capaços de destinar ells directament pisos per a emergència social". La regidora va recordar que el consistori continua negociant per 15 pisos més d'aquesta promoció, que continuen bloquejats. Les converses es duen a terme tant amb l'Impsol, propietari dels pisos, com amb la Generalitat, perquè faci d'intermediadora o utilitzi els convenis que signa amb entitats bancàries per arribar a acords. "Negociem amb Generalitat i amb Impsol per tal que siguin elles les administracions que facin possible aquesta gestió d'adjudicació d'habitatges socials, ja que són elles les que les han de finançar; l'Ajuntament no se'n pot fer càrrec, d'aquests altres 15 pisos, és inassumible per a Ripollet", assenyala Muñoz i afegeix: "Com a Ajuntament, per responsabilitat, no defugim col·laborar en una part d'aquest finançament, tot i que no és el consistori a qui li correspon aquesta responsabilitat".
Objectiu: Desbloquejar el centenar de pisos de Pinetons
L'objectiu final de l'Ajuntament és desbloquejar tota la bossa de pisos de protecció oficial buits a Pinetons. A hores d'ara, es posen a disposició 74 habitatges i s'estan negociant 15 més per a casos d'emergència social d'un total d'un centenar de pisos. L'Ajuntament vol acabar obrint els 10 pisos restants que quedarien i que, en un principi, es reserva l'Impsol. En aquesta primera promoció de 74 pisos, Reyes Muñoz reconeix que no es tracta d'un lloguer social, però les negociacions han permès que sigui un preu "força just" i que molts veïns, amb sou fix però baix, hi puguin optar. A més, s'ha afegit una baremació social, que prioritzarà aquelles famílies o persones amb situacions més complexes o difícils (famílies monoparentals, que tenen persones grans o dependents, que han patit violència de gènere...). En el cas dels 8 pisos reservats per a persones amb mobilitat reduïda està previst que, si no s'atorguen, passin a règim general. En aquest sentit, cal destacar tal com va explicar Esteban Farràs, cap de l'Oficina d'Habitatge, que "les persones amb mobilitat reduïda que tinguin un pis de propietat, però que no estigui adaptat a les seves necessitats, poden optar a aquesta promoció sempre que cedeixin el seu pis en propietat a la bossa de pisos de lloguer social de la Generalitat". Aquest passat dimarts, 5 de juliol, ja s'havien recollit 28 sol·licituds.
Campanya de control de pisos buits
Durant la roda de premsa, tant la regidora com els tècnics van fer balanç de la campanya endegada el passat mes de març per part de l'Ajuntament per controlar els pisos de titularitat bancària que, suposadament, es troben buits. Es tracta de 350 pisos que, segons l'Agència d'Habitatge de Catalunya, estan buits. La realitat, però, no és així i, tal com sospitava el consistori, molts dels pisos estan ocupats per famílies amb necessitats. La campanya de la regidoria de Serveis Socials i Habitatge va encaminada a conèixer la situació de cada família i poder donar una solució pactada i negociada.
Dels 350 pisos de titularitat bancària que consten com a buits a tot Ripollet, de moment se n'han inspeccionat 100. D'aquests, 70 consten com a ocupats, mentre que 30 continuen buits. L'Ajuntament fa un informe molt complet i detallat de cadascun dels casos de les famílies que han ocupat aquests pisos, i els tramet directament a la Generalitat. La intenció és que, cada vegada que el Govern català firma un acord amb una entitat bancària (com el que va signar a finals de juny amb BBVA), s'iniciïn processos d'adjudicació d'habitatge social el més ràpid possible. Amb aquests informes, l'Ajuntament pretén agilitzar els tràmits i prioritzar les famílies a les quals s'està fent el seguiment, per a que puguin quedar-se al pis pagant un lloguer social. "Aquest conveni entre la Generalitat i el BBVA és molt important per a Ripollet, perquè a la vila tenim molts pisos propietat del BBVA", ha assegurat Montse Mas, coordinadora de l'àmbit de Justícia Social.
J.S.
Malgrat aquesta satisfacció, Reyes Muñoz no amaga que, des de l'equip de govern, tenen "una sensació amarga i de descontentament vers l'Impsol, i així els ho hem manifestat, ja que no són capaços de destinar ells directament pisos per a emergència social". La regidora va recordar que el consistori continua negociant per 15 pisos més d'aquesta promoció, que continuen bloquejats. Les converses es duen a terme tant amb l'Impsol, propietari dels pisos, com amb la Generalitat, perquè faci d'intermediadora o utilitzi els convenis que signa amb entitats bancàries per arribar a acords. "Negociem amb Generalitat i amb Impsol per tal que siguin elles les administracions que facin possible aquesta gestió d'adjudicació d'habitatges socials, ja que són elles les que les han de finançar; l'Ajuntament no se'n pot fer càrrec, d'aquests altres 15 pisos, és inassumible per a Ripollet", assenyala Muñoz i afegeix: "Com a Ajuntament, per responsabilitat, no defugim col·laborar en una part d'aquest finançament, tot i que no és el consistori a qui li correspon aquesta responsabilitat".
Objectiu: Desbloquejar el centenar de pisos de Pinetons
L'objectiu final de l'Ajuntament és desbloquejar tota la bossa de pisos de protecció oficial buits a Pinetons. A hores d'ara, es posen a disposició 74 habitatges i s'estan negociant 15 més per a casos d'emergència social d'un total d'un centenar de pisos. L'Ajuntament vol acabar obrint els 10 pisos restants que quedarien i que, en un principi, es reserva l'Impsol. En aquesta primera promoció de 74 pisos, Reyes Muñoz reconeix que no es tracta d'un lloguer social, però les negociacions han permès que sigui un preu "força just" i que molts veïns, amb sou fix però baix, hi puguin optar. A més, s'ha afegit una baremació social, que prioritzarà aquelles famílies o persones amb situacions més complexes o difícils (famílies monoparentals, que tenen persones grans o dependents, que han patit violència de gènere...). En el cas dels 8 pisos reservats per a persones amb mobilitat reduïda està previst que, si no s'atorguen, passin a règim general. En aquest sentit, cal destacar tal com va explicar Esteban Farràs, cap de l'Oficina d'Habitatge, que "les persones amb mobilitat reduïda que tinguin un pis de propietat, però que no estigui adaptat a les seves necessitats, poden optar a aquesta promoció sempre que cedeixin el seu pis en propietat a la bossa de pisos de lloguer social de la Generalitat". Aquest passat dimarts, 5 de juliol, ja s'havien recollit 28 sol·licituds.
Campanya de control de pisos buits
Durant la roda de premsa, tant la regidora com els tècnics van fer balanç de la campanya endegada el passat mes de març per part de l'Ajuntament per controlar els pisos de titularitat bancària que, suposadament, es troben buits. Es tracta de 350 pisos que, segons l'Agència d'Habitatge de Catalunya, estan buits. La realitat, però, no és així i, tal com sospitava el consistori, molts dels pisos estan ocupats per famílies amb necessitats. La campanya de la regidoria de Serveis Socials i Habitatge va encaminada a conèixer la situació de cada família i poder donar una solució pactada i negociada.
Dels 350 pisos de titularitat bancària que consten com a buits a tot Ripollet, de moment se n'han inspeccionat 100. D'aquests, 70 consten com a ocupats, mentre que 30 continuen buits. L'Ajuntament fa un informe molt complet i detallat de cadascun dels casos de les famílies que han ocupat aquests pisos, i els tramet directament a la Generalitat. La intenció és que, cada vegada que el Govern català firma un acord amb una entitat bancària (com el que va signar a finals de juny amb BBVA), s'iniciïn processos d'adjudicació d'habitatge social el més ràpid possible. Amb aquests informes, l'Ajuntament pretén agilitzar els tràmits i prioritzar les famílies a les quals s'està fent el seguiment, per a que puguin quedar-se al pis pagant un lloguer social. "Aquest conveni entre la Generalitat i el BBVA és molt important per a Ripollet, perquè a la vila tenim molts pisos propietat del BBVA", ha assegurat Montse Mas, coordinadora de l'àmbit de Justícia Social.
J.S.