Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament reimpulsa el Servei de mediació i incorpora noves línies de treball

Imatge 1.
Imatge 1
Coincidint amb la setmana que se celebra el Dia Europeu de la Mediació, el 21 de gener, el regidor de Polítiques LGTBI, Solidaritat i Inclusió, Fran Sánchez, va explicar dilluns, en roda de premsa, la seva intenció de reimpulsar el servei de mediació, que funciona a Ripollet des de finals de 2009. Es tracta d'un servei gratuït, voluntari i confidencial que, des de la imparcialitat, ofereix eines per a gestionar de manera dialogada els problemes de convivència que es poden plantejar en el dia a dia, ja sigui dins l'àmbit familiar, escolar, associatiu o comunitari.
Sánchez va explicar que aquest servei, que atén entre 50 i 60 casos a l'any, no s'ha deixat de donar mai, però que ara volen "aposar encar més per ell i incidir en la prevenció". Des de fa tres anys el Servei de mediació es gestiona directament des de l'Àrea d'Igualtat. La seva responsable, Merche Delgado, explicava, que el servei compta amb tres línies de treball. Així, a més de la resolució de conflictes, també treballen per la sensibilització vers la cultura del diàleg, amb xerrades i conferències, i en la realització d'actuacions proactives, detectant conflictes en la fase prèvia i definint estratègies per abordar-los i prevenir-los. És aquest darrer el cas de l'actuació que el Servei de Mediació està realitzant al barri de Gassó Vargas, per problemes de convivència als espais públics. Fins ara s'han fet una quarantena d'entrevistes, porta a porta, a veïns del barri i a usuaris dels parcs, per tal de recollir informació i avaluar-la.
Isolda Fortuny, advocada i mediadora del servei, va assegurar que "cal veure el conflicte com una situació normal a la comunitat, hi ha conflicte perquè hi ha diferents punts de vista". La solució, segons Fortuny, és "més diàleg i més coneixement entre les parts", com una manera de fer ciutat.

Qui i com demanar una mediació?
Poden participar en aquest procès totes aquelles persones que visquin a Ripollet, a títol individual o com a representants de la seva comunitat de veïns, associacions o com a membre de la comunitat educativa, etc. Cal cita prèvia, que es pot demanar a l'Ajuntament (c/ de Balmes, 2), al telèfon 935 046 040 o al correu electrònic mediacio@ripollet.cat. L'horar d'atenció és de dilluns a divendres, de 9 a 15 hores, tot i que també es pot concertar cita prèvia a la tarda, adaptant-se a horaris i necessitats de la població.

R.H.