S'ampliarà la zona per als vianants en un tram del carrer de Sant Jaume com a prova pilot
L'escola El Martinet va acollir aquest dissabte 6 de maig una nova assemblea de barri, que va estar dedicada a la mobilitat del carrer de Sant Jaume. El regidor de Mobilitat i Transport Públic, Fran Sánchez, va avançar que l'Ajuntament tirarà endavant aquest estiu una prova pilot, que no suposarà cap cost afegit. La prova pilot consistirà a instal·lar mobiliari urbà (bancs, jardineres, etc.) a les zones d'aparcament del carrer de Sant Jaume, entre els carrers de Sarrià de Ter i Mercè, amb l'objectiu de donar més espai de pas als vianants, suprimint aquest espai ocupat pels vehicles. Les places d'aparcament eliminades del carrer de Sant Jaume es recuperaran al carrer Indústria, on s'habilitaran places en semibateria, guanyant més zona d'aparcament.
Durant l'assemblea, el regidor va insistir que la conversió del carrer de Sant Jaume a un carrer de sentit únic continua sent una prioritat, ja que s'ha constatat que aquesta via és la que pateix més contaminació de tot Ripollet, però també va recordar que depèn de l'aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbà. Tanmateix, Fran Sánchez va expressar el seu desig que el Pla s'aprovi en el Ple de juliol. Sánchez va definir aquesta prova pilot, que preveu que s'iniciï entre aquest juny i juliol, "com un primer pas". Respecte a la proposta de convertir-lo en carrer de sentit únic, el regidor de Mobilitat va anunciar que la Policia Local ha presentat una proposta, "l'única proposta viable que reduiria el pas de vehicles", en la qual el carrer de Sant Jaume seria via d'entrada a Ripollet i la sortida del poble dels cotxes i camions es realitzaria pel carrer Indústria.
Propostes dels veïns
En el torn obert de paraula, els veïns assistents van insistir en les molèsties que provoca l'intens pas de vehicles, com ara sorolls i fums. Alguns veïns van fer propostes, com ara l'obertura del Camí de la Serra al pas de vehicles o una millor adequació de l'avinguda del riu Ripoll per desviar el pas de cotxes i camions del centre de Ripollet cap a aquestes possibles vies de circumval·lació. Alguns assistents també van demanar una major vigilància i regulació de les terrasses dels bars, per a que aquesta ampliació de les voreres que suposa la prova pilot no es converteixi, al seu torn, en una ampliació de les terrasses, que dificulti el pas dels vianants.
En aquest sentit, el regidor Fran Sánchez va explicar que ja s'estan duent a terme accions contra els abusos d'alguns restauradors que incrementen la superfície de les seves terrasses sense permís municipal. Darrerament, s'han delimitat amb pintura les terrasses per fer més visibles aquests abusos. També va avançar que es dialogarà amb les factories del carrer Indústria perquè els seus camions de gran tonatge no aparquin al carrer dificultant el pas de la resta de vehicles.
Altres actuacions al barri
Durant l'assemblea, també es va explicar que s'havien instal·lat una marquesina d'autobús i un pal senyalitzador a dues parades de bus del carrer de Sant Jaume. Es tracta d'una proposta que molts veïns havien demanat des de fa temps. El regidor de Manteniment i Neteja de la Via Pública, Santos Gómez, també va anunciar dues inversions que es duran a terme durant aquest any al c. de Sant Jaume, cantonada amb c. de la Font de Can Mas. Es tracta de l'ampliació del pati de l'escola El Martinet, per valor de 35.000 euros, i l'adequació del seu pàrquing, amb un cost de 50.000 euros. En el primer projecte, es netejarà i s'anivellarà tot el pati, per després tancar-lo amb una tanca metàl·lica. En el segon projecte, també es netejarà i s'anivellarà, a més d'aplicar-li una llosa de formigó a tota la superfície de l'aparcament. Aquest pàrquing tindrà dues places per a persones amb mobilitat reduïda, així doncs també es construirà un accés a l'exterior adaptat.
Per la seva banda, el regidor de Participació, David Fontanals, va explicar que l'equip de govern està programant tota una sèrie d'entrevistes i trobades amb entitats, veïns i col·lectius del barri de Can Mas, per tal de tractar diversos temes del dia a dia i explicar les actuacions que es preveuen. A més, el regidor va anunciar que el pròxim 17 de juny es tornarà a convocar una nova assemblea de barri a Can Mas.
J.S.
Durant l'assemblea, el regidor va insistir que la conversió del carrer de Sant Jaume a un carrer de sentit únic continua sent una prioritat, ja que s'ha constatat que aquesta via és la que pateix més contaminació de tot Ripollet, però també va recordar que depèn de l'aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbà. Tanmateix, Fran Sánchez va expressar el seu desig que el Pla s'aprovi en el Ple de juliol. Sánchez va definir aquesta prova pilot, que preveu que s'iniciï entre aquest juny i juliol, "com un primer pas". Respecte a la proposta de convertir-lo en carrer de sentit únic, el regidor de Mobilitat va anunciar que la Policia Local ha presentat una proposta, "l'única proposta viable que reduiria el pas de vehicles", en la qual el carrer de Sant Jaume seria via d'entrada a Ripollet i la sortida del poble dels cotxes i camions es realitzaria pel carrer Indústria.
Propostes dels veïns
En el torn obert de paraula, els veïns assistents van insistir en les molèsties que provoca l'intens pas de vehicles, com ara sorolls i fums. Alguns veïns van fer propostes, com ara l'obertura del Camí de la Serra al pas de vehicles o una millor adequació de l'avinguda del riu Ripoll per desviar el pas de cotxes i camions del centre de Ripollet cap a aquestes possibles vies de circumval·lació. Alguns assistents també van demanar una major vigilància i regulació de les terrasses dels bars, per a que aquesta ampliació de les voreres que suposa la prova pilot no es converteixi, al seu torn, en una ampliació de les terrasses, que dificulti el pas dels vianants.
En aquest sentit, el regidor Fran Sánchez va explicar que ja s'estan duent a terme accions contra els abusos d'alguns restauradors que incrementen la superfície de les seves terrasses sense permís municipal. Darrerament, s'han delimitat amb pintura les terrasses per fer més visibles aquests abusos. També va avançar que es dialogarà amb les factories del carrer Indústria perquè els seus camions de gran tonatge no aparquin al carrer dificultant el pas de la resta de vehicles.
Altres actuacions al barri
Durant l'assemblea, també es va explicar que s'havien instal·lat una marquesina d'autobús i un pal senyalitzador a dues parades de bus del carrer de Sant Jaume. Es tracta d'una proposta que molts veïns havien demanat des de fa temps. El regidor de Manteniment i Neteja de la Via Pública, Santos Gómez, també va anunciar dues inversions que es duran a terme durant aquest any al c. de Sant Jaume, cantonada amb c. de la Font de Can Mas. Es tracta de l'ampliació del pati de l'escola El Martinet, per valor de 35.000 euros, i l'adequació del seu pàrquing, amb un cost de 50.000 euros. En el primer projecte, es netejarà i s'anivellarà tot el pati, per després tancar-lo amb una tanca metàl·lica. En el segon projecte, també es netejarà i s'anivellarà, a més d'aplicar-li una llosa de formigó a tota la superfície de l'aparcament. Aquest pàrquing tindrà dues places per a persones amb mobilitat reduïda, així doncs també es construirà un accés a l'exterior adaptat.
Per la seva banda, el regidor de Participació, David Fontanals, va explicar que l'equip de govern està programant tota una sèrie d'entrevistes i trobades amb entitats, veïns i col·lectius del barri de Can Mas, per tal de tractar diversos temes del dia a dia i explicar les actuacions que es preveuen. A més, el regidor va anunciar que el pròxim 17 de juny es tornarà a convocar una nova assemblea de barri a Can Mas.
J.S.