Sessió participativa per avançar en el Pla de Mobilitat del Vallès
El Consell Comarcal del Vallès Occidental ha informat que pròximament es duran a terme noves sessions participatives centrades en els treballs del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), impulsat per la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració dels ens comarcals tant del Vallès Occidental com Oriental. L'objectiu és definir propostes d'actuació a partir de la primera fase de diagnosi que recull les propostes presentades en les sessions inicials realitzades l'estiu del 2017. En el cas del Vallès Occidental, la sessió tindrà lloc en un acte obert a la ciutadania el 30 de gener a les 18 h, al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya de Terrassa. Les inscripcions es poden fer al correu info@pemv.cat.
Les primeres sessions participatives es van interessar per la millora de la mobilitat entre municipis de les comarques del Vallès Occidental i Oriental, tenint en compte les aportacions de la ciutadania i entitats participants en les jornades. En aquestes es va valorar la situació actual en matèria de mobilitat de les comarques, i especialment en les modalitats de transport més rellevants: vehicle privat, transport públic i bicicleta. La fase inicial de la diagnosi també recull els resultats de la sessió realitzada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental a finals de 2017 amb representants tècnics i polítics dels consistoris del Vallès Occidental.
A partir de la valoració d'aquestes sessions s'ha elaborat una proposta de diagnosi, que es presentarà en una segona tanda de sessions participatives.
Eixos del Pla Específic de Mobilitat del Vallès
El projecte, emmarcat en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona, se centra en tres eixos principals. En primer lloc, analitzar la mobilitat i com afecta les infraestructures ja planificades. D'altra banda abordar el transvasament global de passatgers i mercaderies: xarxa viària, xarxa ferroviària, autobusos interurbans, intercanviadors, polítiques urbanes d'aparcaments, tramvies, plataformes segregades d'autobusos, etc. Per últim, analitzar l'efecte d'intercanvi modal de mercaderies que pot suposar la posada en marxa del corredor del Mediterrani. L'objectiu primordial és dibuixar les infraestructures de mobilitat, però també els serveis i establir quin transport públic ha de passar-hi.
El Pla sorgeix del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, amb la voluntat de crear un document que permeti la concertació de la necessitat d'infraestructures i mobilitat que requereix el territori. Es va sol·licitar als consells comarcals del Vallesos la creació de tres grups de treball per tal que en aquest procés hi puguin participar tant actors institucionals com de la societat civil. En aquest sentit, s'han creat els comitès estratègic, social i tècnic.
R.H.
Les primeres sessions participatives es van interessar per la millora de la mobilitat entre municipis de les comarques del Vallès Occidental i Oriental, tenint en compte les aportacions de la ciutadania i entitats participants en les jornades. En aquestes es va valorar la situació actual en matèria de mobilitat de les comarques, i especialment en les modalitats de transport més rellevants: vehicle privat, transport públic i bicicleta. La fase inicial de la diagnosi també recull els resultats de la sessió realitzada a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental a finals de 2017 amb representants tècnics i polítics dels consistoris del Vallès Occidental.
A partir de la valoració d'aquestes sessions s'ha elaborat una proposta de diagnosi, que es presentarà en una segona tanda de sessions participatives.
Eixos del Pla Específic de Mobilitat del Vallès
El projecte, emmarcat en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona, se centra en tres eixos principals. En primer lloc, analitzar la mobilitat i com afecta les infraestructures ja planificades. D'altra banda abordar el transvasament global de passatgers i mercaderies: xarxa viària, xarxa ferroviària, autobusos interurbans, intercanviadors, polítiques urbanes d'aparcaments, tramvies, plataformes segregades d'autobusos, etc. Per últim, analitzar l'efecte d'intercanvi modal de mercaderies que pot suposar la posada en marxa del corredor del Mediterrani. L'objectiu primordial és dibuixar les infraestructures de mobilitat, però també els serveis i establir quin transport públic ha de passar-hi.
El Pla sorgeix del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, amb la voluntat de crear un document que permeti la concertació de la necessitat d'infraestructures i mobilitat que requereix el territori. Es va sol·licitar als consells comarcals del Vallesos la creació de tres grups de treball per tal que en aquest procés hi puguin participar tant actors institucionals com de la societat civil. En aquest sentit, s'han creat els comitès estratègic, social i tècnic.
R.H.