Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Les noves oficines del parc del riu Ripoll oferiran una atenció integral en l'àmbit de Drets Socials

Imatge 1.
Imatge 1
La posada en funcionament de les oficines de Drets Socials a partir del pròxim dilluns, 17 de desembre, implicarà un pas endavant en l'atenció integral de la ciutadania. Més d'una quarantena de professionals atendran als veïns i veïnes en els àmbits d'Acció Social, Gent Gran, Salut Pública, Oficina municipal del Consumidor, Oficina municipal d'Habitatge, Oficina Municipal d'Escolarització, Polítiques LGTBI, Solidaritat i Inclusió i Gènere i Feminismes. L'alcalde de Ripollet, Jose M. Osuna, acompanyat pel tinent d'alcalde de Justícia Social, Oriol Mor, i la coordinadora de l'àmbit, Montse Mas, han realitzat aquest matí una visita a les oficines i han fet una presentació pública a la premsa.

Osuna ha explicat que aquestes noves oficines "suposen avantatges tant per a la ciutadania com per al personal municipal" i, a banda de destacar l'atenció integral que permeten oferir als veïns i veïnes, també ha ressaltat la millora de les condicions de treball que suposen per als professionals de l'àrea, els quals "fan una feina imprescindible i és cert que a vegades treballen amb molta pressió perquè donada la situació econòmica i social que estem vivint som els ajuntaments les administracions més properes, que atenem situacions a vegades molt complicades i no sempre podem donar una resposta immediata o satisfactòria", ha explicat l'alcalde.

Una mirada interdisciplinar
Les oficines de Drets Socials han estat planificades conjuntament per les coordinacions dels àmbits de Ciutat i sostenibilitat, Justícia Social i Governança, per poder incorporar una mirada interdisciplinar que tingués en compte els objectius estratègics i operatius dels serveis que s'havien de traslladar a les noves instal·lacions.

L'espai, amb més de 800 m2 útils, està estructurat en tres grans àrees de relació: públic general, atenció personalitzada i tècnica. Entre els diferents espais trobem la recepció, sala d'espera, sala de premsa, diverses sales de reunions i polivalents, 10 despatxos d'atenció personalitzada i un gran espai de treball per als tècnics, que permet el treball transversal.

Les oficines també s'han dotat amb recursos tecnològics per a la gestió integral dels tràmits, l'acollida personalitzada i de qualitat a la ciutadania, mesures actives i passives de seguretat als espais d'atenció i de trànsit, adaptacions funcionals, així com mesures de racionalització energètica. Pel que fa a les mesures de seguretat, s'han instal·lat càmeres de vigilància, ulls de bou a les portes i segona porta als despatxos d'atenció personalitzada, així com botons d'alarma.

Projecte estratègic de modernització
Amb un import aproximat de 400.000 euros, la transformació del local situat al parc del Riu Ripoll (c. de Can Masachs, 18-20, 1ª planta) per a ser les noves Oficines de Drets Socials és una actuació recollida dins del Pla d'Acció Municipal i està integrada en el Projecte Estratègic de Modernització de l'administració local, liderat des de l'àmbit de Governança. Aquest projecte inclou quatre eixos de treball, que són la reordenació del parc d'oficines municipals, la reordenació dels recursos humans, el Pla director d'evolució de l'Administració Electrònica i el Programa de Transparència i Govern Obert. Quant a la reordenació de les oficines municipals, el projecte també inclou la remodelació de les oficines del carrer de la Salut per a acollir els serveis tècnics municipals, que es podria realitzar cap a finals de 2019, un cop feta la licitació del projecte, que ja ha estat aprovat.

NP/ A.B.