Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Habitatge i falta de treballadors municipals, principals queixes a la Defensora

Imatge 1.
Imatge 1
La Defensora de la Ciutadania, María Jesús García, va presentar ahir al migdia els primers resultats del servei, del qual n'han fet ús 45 persones fins a finals d'abril. Malgrat que García va comentar que "encara és d'hora per fer valoracions", va poder exhibir les queixes més comunes, sobretot "en l'àmbit d'habitatge social, els desnonaments, l'alt preu del lloguer, o els requisits d'aportar fiances de tres mesos i de posseïr un contracte amb antiguitat, fins al punt que alguns joves es troben que han de marxar de Ripollet." També va destacar les queixes per falta de funcionaris a l'Ajuntament, perquè de cara a la població "alenteix molt el procés, algunes de les consultes ciutadanes són perquè no reben resposta i volen comprovar que les seves incidències s'han rebut correctament".

Pel que fa a la relació amb el personal de l'Ajuntament, la Defensora es va mostrar molt satisfeta i va afirmar que "una vegada s'ha fet una petició d'informació per un expedient en concret, les treballadores han posat totes les facilitats". García també va comentar que, malgrat la sorpresa per la majoria de queixes de caràcter social, una vegada comunicades, "les regidores estaven assabentades d'aquesta problemàtica i es coneixen bé els casos. S'està intentant millorar la situació, però no hi ha habitatge social a Ripollet. [...] De 60 emergències d'habitatge que estan aprovades, només quatre s'estan tramitant, i la resta estan paralitzades. Encara que es duguin a terme, no se sap si les persones afectades es podran quedar a Ripollet".

Pel que fa al funcionament del servei, la majoria de visites es realitzen al Centre Cultural, tot i que des del requeriment de demanar cita prèvia, el servei s'està "intentant derivar als barris i les associacions". De les persones ateses, 42 casos s'han acabat trametent, 12 dels quals han estat amb consulta d'expedient, 13 han sigut propostes, 6 no han requerit consulta d'expedient, i 11 s'han derivat a altres entitats municipals, com Serveis Socials o el Servei d'Orientació Jurídica. D'aquestes, 18 ja s'han resolt, 14 s'estan tramitant, i 10 estan pendents de resposta.

A.B.