Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Memòria del Servei d’Atenció Primària de Cerdanyola-Ripollet

La Sanitat Pública ha fet públic el balanç de les millores tècniques i organitzatives realitzades als centres sanitaris de Ripollet durant l'any passat. Així, l’atenció a l’usuari compta ara amb un horari més ampli i des de qualsevol ambulatori es pot concertar cita amb l’especialista i programar d’una vegada les proves i les visites posteriors. Al 2004, els ambulatoris van gestionar 30.000 visites als especialistes i la realització de 4.000 proves complementàries.

Resultats de les millores del 2004 en dades
- Es van tramitar 29.376 expedients als centres que abans no donaven aquest servei. D’aquests, el 69% van ser validacions de receptes, el 5 % tramitacions de prestacions d’aparells ortoprotètics i el 26% tramitació de prestacions de lliurament de desplaçaments en transport no sanitari
- Es van tramitar 30.999 sol·licituds de derivacions de proves complementàries, 270 tractaments i 24.281 visites a centres hospitalaris o extrahospitalaris
- Es van programar 30.552 visites des dels Centres d’Atenció Primària per als especialistes del CAP II
- Es va facilitar la programació de 3.742 proves complementàries a altres centres, evitant als usuaris el desplaçament o la trucada i la seva programació simultània amb el professional que l’havia sol·licitat per veure el resultat. La majoria d’aquestes proves van ser mamografies, campimetries, ecografies transvaginals i ecografies mamàries

Aquests bons resultats ha estat deguts, segons la Memòria del Servei d’Atenció Primària de Cerdanyola-Ripollet, a que durant els darrers mesos es van posar en marxa una sèrie de processos i projectes amb l’objectiu d’incrementar la millora de la qualitat en l’àmbit de l’atenció a l’usuari. Aquest nou sistema, va comportar la modificació d’aspectes organitzatius dels CAP i del paper dels professionals implicats, motiu pel qual es van haver de fer accions de formació i recol·locació del personal administratiu i de suport i habilitació d’espais per a oferir una atenció més personalitzada i confidencial.