Presentat l’estudi de mobilitat i aparcament de Ripollet
Millorar els accessos al municipi, augmentar i regular les places d’aparcament, ampliar les voreres d’alguns carrers i donar un sentit únic a vies com la rambla de Sant Jordi, la de Sant Esteve, el carrer Padró o el de Pau Casals són algunes de les propostes realitzades per l’empresa DOYMO a l’estudi de mobilitat i aparcament que ha fet sobre el municipi. El regidor de Governació, Xavier Peñarando, va explicar ahir en roda de premsa que aquest estudi ja s’ha fet arribar a les entitats veïnals, la Unió de Botiguers i el Gremi d’Hostaleria, amb l’objectiu de debatre les seves propostes el mes de setembre.
Entre d’altres coses, l’estudi també aconsella l’establiment d’una xarxa bàsica de vehicles, formada pels accessos al municipi, així com una ronda distribuïdora, integrada pels carrers de Balmes, Sant Jaume, Av. Sarrià de ter, Rambla de Sant Andreu, Av. Maria Torras, Carrer de Sant Josep i Molí d’en Rata. El pla d’actuació també inclou un mapa de rotondes, semàfors, canvis de direcció, elevacions de la calçada i aparcament en zig-zag arreu del municipi. Pel que fa al transport públic, es proposa un itinerari circular, que no passi per la rambla de Sant Jordi. En quant a l’aparcament s’apunta la necessitat de crear nous aparcaments perimetrals a diversos solars, un nou subterrani, al parc Rizal o a l’Anselm Clavé, i 350 places de zona blava.
A Ripollet es realitzen 113.600 desplaçaments diaris, sobretot per motius de treball, essent un 41% d’ells interns. Pel que fa als externs, l’estudi destaca una saturació de les vies d’entrada al municipi, especialment les carreteres de Montcada i Cerdanyola, on també es detecta un excés de velocitat, tot i que la sinistralitat és molt baixa. En quant a la mobilitat dels vianants, destaca l’alt índex de viatges a peu cap a l’estació de Renfe, amb 6.000 vianants diaris per la carretera de l’estació, així com els trasllats al centre de la ciutat. Els principals motius de desplaçaments a peu són per compres o gestions personals, essent un 81% d’ells inferiors a 1 km. La diagnosi també demostra un elevat nombre de carrers amb una amplada de vorera insuficient, especialment als del nucli antic.
Pel que fa a l’aparcament, Ripollet disposa actualment d’11.585 places, localitzant el 55% de l’oferta fora de la calçada, sobretot als pàrkings de veïns. A la nit, el 49% dels vehicles es veu obligat a aparcar al carrer, destacant un dèficit de 1.100 places a les zones perifèriques al centre. En quant a l’ocupació de la zona no regulada, aquesta és molt elevada i es detecta una elevada indisciplina a la rambla de Sant Jordi i l’entorn de la de Sant Esteve. La diagnosi també estableix una demanda forana d’aparcament de 13.000 places, especialment al centre i les zones industrials, detectant un ampli nombre d’usuaris de llarga durada (+ de 4 hores).
Entre d’altres coses, l’estudi també aconsella l’establiment d’una xarxa bàsica de vehicles, formada pels accessos al municipi, així com una ronda distribuïdora, integrada pels carrers de Balmes, Sant Jaume, Av. Sarrià de ter, Rambla de Sant Andreu, Av. Maria Torras, Carrer de Sant Josep i Molí d’en Rata. El pla d’actuació també inclou un mapa de rotondes, semàfors, canvis de direcció, elevacions de la calçada i aparcament en zig-zag arreu del municipi. Pel que fa al transport públic, es proposa un itinerari circular, que no passi per la rambla de Sant Jordi. En quant a l’aparcament s’apunta la necessitat de crear nous aparcaments perimetrals a diversos solars, un nou subterrani, al parc Rizal o a l’Anselm Clavé, i 350 places de zona blava.
A Ripollet es realitzen 113.600 desplaçaments diaris, sobretot per motius de treball, essent un 41% d’ells interns. Pel que fa als externs, l’estudi destaca una saturació de les vies d’entrada al municipi, especialment les carreteres de Montcada i Cerdanyola, on també es detecta un excés de velocitat, tot i que la sinistralitat és molt baixa. En quant a la mobilitat dels vianants, destaca l’alt índex de viatges a peu cap a l’estació de Renfe, amb 6.000 vianants diaris per la carretera de l’estació, així com els trasllats al centre de la ciutat. Els principals motius de desplaçaments a peu són per compres o gestions personals, essent un 81% d’ells inferiors a 1 km. La diagnosi també demostra un elevat nombre de carrers amb una amplada de vorera insuficient, especialment als del nucli antic.
Pel que fa a l’aparcament, Ripollet disposa actualment d’11.585 places, localitzant el 55% de l’oferta fora de la calçada, sobretot als pàrkings de veïns. A la nit, el 49% dels vehicles es veu obligat a aparcar al carrer, destacant un dèficit de 1.100 places a les zones perifèriques al centre. En quant a l’ocupació de la zona no regulada, aquesta és molt elevada i es detecta una elevada indisciplina a la rambla de Sant Jordi i l’entorn de la de Sant Esteve. La diagnosi també estableix una demanda forana d’aparcament de 13.000 places, especialment al centre i les zones industrials, detectant un ampli nombre d’usuaris de llarga durada (+ de 4 hores).