Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El CEIP El Martinet se suma al centenar de centres catalans amb pla contra el fracàs escolar

El col·legi El Martinet se suma al centenar de centres catalans que tindran Projecte d’Autonomia de Centre contra el fracàs escolar. La iniciativa, impulsada l’any passat pel Departament d’Educació i Universitats, consisteix en una estratègia per a millorar la qualitat del servei educatiu, amb l’objectiu de reduir el fracàs escolar, millorar el rendiment general de l’alumnat i afavorir la cohesió social.

Comporta per als centres participants una assumpció de responsabilitats més amplia i el desenvolupament de l’autonomia organitzativa, pedagògica i de gestió de recursos. Aquests centres poden disposar a partir del seu projecte de nous marges en la presa de decisions perquè puguin, des d’un model organitzatiu propi, fixar i gestionar els objectius singulars del centre educatiu, la forma d’assolir-los i els recursos adients. El pla pretén donar més poder de decisió a cada centre per emprendre projectes que afavoreixin la millora del servei educatiu que presten i, per tant, el PAC pren una forma diferent en cada escola o institut en funció de les seves necessitats específiques i el seu entorn. El Departament no estableix un model d’autonomia de centre, sinó que intenta donar una resposta singularitzada a cada centre. Entre algunes possibilitats que s’estan plantejant hi ha la definició d’una part de la plantilla, l’estabilitat d’alguns llocs de treball durant la durada del projecte, un major marge per contractar serveis externs, etc.

Participació dels centres
La convocatòria d’enguany preveu la incorporació de centres de secundària amb alumnat en risc d’exclusió social i d’IES del programa de qualitat i millora contínua amb la certificació ISO. Durant el curs 2006-2007, els centres, acompanyats per la Inspecció Educativa, dissenyaran el seu pla estratègic i formalitzaran un acord triennal amb el Departament d’Educació i Universitats gràcies al qual poden obtenir major autonomia i recursos addicionals per l’assoliment dels objectius acordats.
Tots els centres comparteixen els trets distintius del PAC: obtenció per part del centre d’un marge major d’autonomia, gestió de centre basada en la planificació estratègica i formalització d’un acord entre el centre i el Departament d’Educació i Universitats.
El Departament d’Educació i Universitats té previst incrementar cada any el nombre de centres participants al Pla d’Autonomia de Centres fins a la seva generalització a tot el sistema educatiu català. Aquest nou impuls de l’autonomia escolar exigirà a l'administració educativa un esforç afegit en l’acompanyament als centres i els seus equips directius, alhora que un nou model de dotació de recursos que tracti singularment la diversitat de centres i territoris.