Especial eBR:Programació Auditori Abril 2007
El primer espectacle, programat per l'Associació d'Espectadors, al Teatre Auditori, per aquest 13 d'abril serà el clàssic de Sòfocles, Antígona. Pep Cruz, Pau Miró i Clara Segura encapçalen aquest espectacle sota la direcció d'Oriol Broggi que acosta aquesta
tragèdia grega al món contemporani i al públic en general.
Entrevista a Clara Segura, intèrpret del paper d'Antígona.
eBR. Què té d'especial aquesta Antígona que podrem veure a Ripollet?
L'origen de la funció és la nau del segle XIII de la Biblioteca de Catalunya, on originàriament es va concebre la funció. La idea de la companyia La Perla 29 era posar el públic a banda i banda i això és el que la fa especial. El públic se sent integrat en l'obra.
eBR. Es fàcil d'entendre un clàssic d'aquest tipus?
L'adaptació del Jeroni Rubió és fantàstica i ha optat per un llenguatge molt directe. La versió és íntegra i dura una hora i mitja. Recordo, com a espectadora, haver vist muntatges molt més feixucs i aquest no ho és.
La situació es planteja des de bon començament de l'obra i veus clarament el posicionament dels personatges. A més a més, hem treballat els personatges des de la contenció. No hi ha declamació del text perque l'argument ja es prou potent. Té força per ell mateix.
eBR. Per a qui no sàpiga qui és Antígona, fes-nos una pincellada de l'argument.
Les tragèdies gregues eren com els culebrots de l'època. És la història de dos germans que es maten l'un a l'altre per obtenir el poder de la ciutat. Tots dos són també germans d'Antígona. L'oncle de tots tres, Creon, prohibeix que s'enterri Polinises, un dels germans, per traïdor. Antígona l'enterrarà malgrat la decisió del seu oncle i això provocarà una sèrie d'enfrontaments que acabaran en tragèdia. A més a més, el promés d'Antígona és el fill de Creon, cosa que encara provoca més conflicte.
És l'enfrontament entre les lleis eternes i les de l'estat.
eBR. La temàtica d'Antígona podríem dir que és moderna?
La veritat és que tracta una temàtica que en aquella època no era habitual, que és la posició de la dona en contra de l'home.
Les dones, en aquell moment, no tenien dret a res, excepte a casar-se i tenir fills. Antígona, en aquest sentit, és l'antidona, la dona castrada, ja que va en contra de tot el que se suposa que ha de fer. Antígona és en definitiva un personatge modern.
Em dic Erik Satie, com tothom, és l'altre espectacle que programa el Teatre Auditori aquest mes d'abril. Es tracta d'un concert-espectacle que copsa l'esperit i la curiosa personalitat del compositor francès.
Erik Satie, compositor francès, és el protagonista, a través del seu llegat musical i dels seus escrits, d'aquest espectacle. Els textos, tots del propi Satie, estan extrets dels llibres Memòries d'un amnèsic i Quaderns d'un mamífer, recopilacions d'escrits del compositor francès.
Els veureu al Teatre Auditori de Ripollet el dia 20 d'abril.
tragèdia grega al món contemporani i al públic en general.
Entrevista a Clara Segura, intèrpret del paper d'Antígona.
eBR. Què té d'especial aquesta Antígona que podrem veure a Ripollet?
L'origen de la funció és la nau del segle XIII de la Biblioteca de Catalunya, on originàriament es va concebre la funció. La idea de la companyia La Perla 29 era posar el públic a banda i banda i això és el que la fa especial. El públic se sent integrat en l'obra.
eBR. Es fàcil d'entendre un clàssic d'aquest tipus?
L'adaptació del Jeroni Rubió és fantàstica i ha optat per un llenguatge molt directe. La versió és íntegra i dura una hora i mitja. Recordo, com a espectadora, haver vist muntatges molt més feixucs i aquest no ho és.
La situació es planteja des de bon començament de l'obra i veus clarament el posicionament dels personatges. A més a més, hem treballat els personatges des de la contenció. No hi ha declamació del text perque l'argument ja es prou potent. Té força per ell mateix.
eBR. Per a qui no sàpiga qui és Antígona, fes-nos una pincellada de l'argument.
Les tragèdies gregues eren com els culebrots de l'època. És la història de dos germans que es maten l'un a l'altre per obtenir el poder de la ciutat. Tots dos són també germans d'Antígona. L'oncle de tots tres, Creon, prohibeix que s'enterri Polinises, un dels germans, per traïdor. Antígona l'enterrarà malgrat la decisió del seu oncle i això provocarà una sèrie d'enfrontaments que acabaran en tragèdia. A més a més, el promés d'Antígona és el fill de Creon, cosa que encara provoca més conflicte.
És l'enfrontament entre les lleis eternes i les de l'estat.
eBR. La temàtica d'Antígona podríem dir que és moderna?
La veritat és que tracta una temàtica que en aquella època no era habitual, que és la posició de la dona en contra de l'home.
Les dones, en aquell moment, no tenien dret a res, excepte a casar-se i tenir fills. Antígona, en aquest sentit, és l'antidona, la dona castrada, ja que va en contra de tot el que se suposa que ha de fer. Antígona és en definitiva un personatge modern.
Em dic Erik Satie, com tothom, és l'altre espectacle que programa el Teatre Auditori aquest mes d'abril. Es tracta d'un concert-espectacle que copsa l'esperit i la curiosa personalitat del compositor francès.
Erik Satie, compositor francès, és el protagonista, a través del seu llegat musical i dels seus escrits, d'aquest espectacle. Els textos, tots del propi Satie, estan extrets dels llibres Memòries d'un amnèsic i Quaderns d'un mamífer, recopilacions d'escrits del compositor francès.
Els veureu al Teatre Auditori de Ripollet el dia 20 d'abril.