MUNICIPALS 2007: CpR fa una xerrada sobre les possibilitats de l'arribada del tren a Ripollet
El CpR ha fet aquest dijous 19 d'abril de 2007 una xerrada per informar els ciutadans sobre les possibles alternatives per fer arribar el tren a Ripollet. Mario Navazo va ser el geògraf convidat per explicar els moviments que la població realitza amb transport públic entre Ripollet i les ciutats més properes.
Segons Navazo, l'error és que no s'ha de pensar en una millora dels serveis de transport col·lectiu que actualment existeixen, si no crear un model nou adaptat a les necessitats de la població. La inversió s'ha de invertir ja que actualment tota la xarxa de transport està orientada en direcció Barcelona, i segons els darrers estudis, aquest és cada cop un dels destins menys freqüentats i aquests s'han diversificat.
Respecte a la possibilitat de l'arribada del tren a Ripollet es contemplen quatre propostes. La primera seria la connexió entre la línia Mollet-Papiol i les línies Vic-Puigcerdà i Sant Celoni-Girona, amb el reforç d'un tranvia que anés des de Ripollet passant per Cerdanyola, Barberà i Sabadell. La segona opció, la que proposa la Generalitat, seria crear una nova línia des de Barcelona passant per Cerdanyola i fent una estació a Ripollet Centre que tingués connexió amb la línia Mollet-Papiol.
La tercera proposta consisteix en desviar la línia Mollet-Papiol al centre de Ripollet i posar l'estació a la plaça d'Avrillé. I la quarta i última proposa desviar la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà cap al nucli urbà de Ripollet aprofitant les necessitats de desdoblament d'aquesta línia. L'estació estaria situada a la zona de Can Mas.
Segons Navazo, l'error és que no s'ha de pensar en una millora dels serveis de transport col·lectiu que actualment existeixen, si no crear un model nou adaptat a les necessitats de la població. La inversió s'ha de invertir ja que actualment tota la xarxa de transport està orientada en direcció Barcelona, i segons els darrers estudis, aquest és cada cop un dels destins menys freqüentats i aquests s'han diversificat.
Respecte a la possibilitat de l'arribada del tren a Ripollet es contemplen quatre propostes. La primera seria la connexió entre la línia Mollet-Papiol i les línies Vic-Puigcerdà i Sant Celoni-Girona, amb el reforç d'un tranvia que anés des de Ripollet passant per Cerdanyola, Barberà i Sabadell. La segona opció, la que proposa la Generalitat, seria crear una nova línia des de Barcelona passant per Cerdanyola i fent una estació a Ripollet Centre que tingués connexió amb la línia Mollet-Papiol.
La tercera proposta consisteix en desviar la línia Mollet-Papiol al centre de Ripollet i posar l'estació a la plaça d'Avrillé. I la quarta i última proposa desviar la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà cap al nucli urbà de Ripollet aprofitant les necessitats de desdoblament d'aquesta línia. L'estació estaria situada a la zona de Can Mas.