Ripollet demana que la línia de Mollet-El Papiol sigui de viatgers
L’Ajuntament de Ripollet, conjuntament amb altres 7 poblacions, ha requerit al Ministeri de Foment una ronda ferroviària pel Vallès Occidental, Oriental i Baix Llobregat pel transport de viatgers. Es demana que RENFE obri l’actual línia de mercaderies als passatgers amb nous enllaços, doble via i més estacions. Quant a Ripollet es reivindica una parada al l’alçada del municipi que faciliti la comunicació de la població amb la resta de línies de ferroviàries de l’entorn. L’escrit demana l’enllaç de Castellbisbal-El Papiol amb el Baix Llobregat i que es completi la connexió de La Llagosta-Mollet amb el Vallès Oriental. A més, sol·licita la millora de les estacions i baixadors existents i noves parades a Santa Perpètua de Mogoda , Cerdanyola i Ripollet. A més, es proposa que es potenciï la intermodalitat entre els nous serveis de rodalies RENFE i les línies de ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Rubí i Sant Cugat.
Tanmateix, els ajuntaments de Ripollet, Barberà, Castellbisbal, Cerdanyola, La Llagosta, Montcada, Sant Cugat i Santa Perpètua, manifesten la seva preocupació davant la possibilitat que els trens d’amplada europea puguin dificultar la conversió de la línia Mollet-El Papiol al transport de passatgers. Segons aquests ajuntaments, el projecte de Foment de construir un tercer rail a la línia del Mollet-El Papiol per alternar rodalies, mercaderies i TAV “és un pedaç inacceptable”. Per tot això els signants fan una crida perquè les actuacions a la línia Mollet-El Papiol estiguin condicionades al tràfic de viatgers i que siguin declarades prioritàries i urgents per poder entrar en funcionament al 2003.
Tanmateix, els ajuntaments de Ripollet, Barberà, Castellbisbal, Cerdanyola, La Llagosta, Montcada, Sant Cugat i Santa Perpètua, manifesten la seva preocupació davant la possibilitat que els trens d’amplada europea puguin dificultar la conversió de la línia Mollet-El Papiol al transport de passatgers. Segons aquests ajuntaments, el projecte de Foment de construir un tercer rail a la línia del Mollet-El Papiol per alternar rodalies, mercaderies i TAV “és un pedaç inacceptable”. Per tot això els signants fan una crida perquè les actuacions a la línia Mollet-El Papiol estiguin condicionades al tràfic de viatgers i que siguin declarades prioritàries i urgents per poder entrar en funcionament al 2003.