Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Importants millores de la línia e4 a partir del 22 d’abril

El secretari general de Mobilitat i Infraestructures fa una visita institucional a l'Ajuntament per a presentar les millores aprovades per a la línia e4.

Fotografia de la roda de premsa.
Fotografia de la roda de premsa

Aquest matí, l’Alcalde, Luis Tirado, i la regidora de Transports i Mobilitat, Eva Herrera, han rebut el secretari general de Mobilitat i Infraestructures del Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal.

En aquesta trobada institucional Nadal ha comunicat oficialment el reforç en la línia d’autobusos e4, que ha aprovat la Generalitat. La línia e4, principal connexió de la nostra ciutat amb Barcelona, és un servei prestat per l’empresa concessionària R. Font. El secretari general ha emmarcat aquestes millores en  un pla de xoc de la Generalitat de Catalunya que preveu incrementar el transport públic en autobús arreu del territori català.

Les millores aprovades es posaran en marxa a partir del pròxim 22 d’abril i consisteixen en:

Increment de les expedicions

S’incrementen en 60 les expedicions de l’E4 en els dies feiners. Aquest increment suposa un 33,3% més, fent que passem de 180 a 240 expedicions. També haurà una expedició més a la nit, a les 21.46 h des de Ripollet i des de Barcelona a les 22.20 h.

Més freqüència de pas

De dilluns a divendres, des de les 6.30 fins a les 9 h, passarà un autobús e4 en direcció Barcelona cada 6-7 minuts, dos minuts menys que actualment, quan el servei està més demandat per les persones usuàries. En la resta d’horaris, també es millora la freqüència de pas, que passa a ser de 8-9 minuts.

Millors vehicles

Per a la millora de la freqüència i capacitat de persones del servei d’autobús E4, s’incorporen dos vehicles a partir del 22 d’abril. Aquests vehicles seran substituïts al darrer trimestre de 2025 per dos vehicles nous elèctrics 100%, amb etiqueta ECO, que contribuiran a la reducció de la contaminació atmosfèrica i acústica i al foment d’una mobilitat més sostenible.

L’alcalde ha destacat “l’intens treball dut a terme per l’Ajuntament des de l’octubre de 2023 per a aconseguir millores en aquesta línia imprescindible per als veïns i veïnes de Ripollet, un treball que ara està tenint els seus fruits”. També ha explicat que “ben aviat es continuaran presentant més propostes de millora del transport públic de Ripollet, propostes elaborades en el sí del grup de treball creat per l’Ajuntament, on s’integren membres de la plataforma ciutadana BuSOS Ripollet i representants dels diferents grups municipals”.

Redacció: ripollet.cat