Ripollet se suma a la campanya #ThoEstasPerdent per visibilitzar l'esport femení als mitjans
Els anuncis de la campana estan protagonitzats per esportistes de 16 equips locals. Els mitjans municipals Ripollet Ràdio i lallana s'hi han adherit. L'Ajuntament de Ripollet, a proposta de les regidories de Comunicació i d'Esports, s'ha adherit a la campanya del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), la Generalitat i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) #ThoEstasPerdent, dirigida a promoure una major presència de les dones esportistes als mitjans de comunicació. L'objectiu d'aquesta iniciativa és contribuir a avançar cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte a l'esport femení i posicionar-lo com un contingut d'interès, buscant consolidar l'audiència i referents femenins entre els infants i joves.
La campanya #ThoEstàsPerdent porta per lema "Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle". A Ripollet, hem realitzat un vídeo, que es difondrà a partir d'avui a través del web municipal i a les xarxes socials. També s'ha fet un cartell que es col·locarà a OPIS, instal·lacions esportives, escoles i altres equipaments, protagonitzats per esportistes de 16 entitats locals. En tots ells, es manté el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre's la meitat de l'espectacle. Al vídeo participen els 12 clubs que tenen secció femenina, mentre que a la cartelleria es pot veure esportistes de 16 entitats esportives, donat que s'han inclòs imatges de noies d'equips mixtes. Durant la presentació de la campanya als mitjans i els clubs locals, ahir dilluns, 9 de març, la regidora d'Esports, Andrea Guijarro, va agrair a les entitats la seva col·laboració, tot afegint que "sense vosaltres aquesta iniciativa no podria tirar endavant i és important que tots ens impliquem".
Aquesta adhesió suposa un doble compromís. Per una banda, el de la corporació local, que continua amb el seu objectiu d'incloure la perspectiva de gènere en totes les polítiques municipals i vol fer visibles les aportacions de les dones en tots els àmbits, com ara l'esport, on vol garantir la plena igualtat d'accés, participació i representació de les dones de totes les edats i condicions i en tots els nivells. L'Ajuntament de Ripollet és una de les més de 70 corporacions locals adherides a la campanya. Els compromisos que adquireix l'Ajuntament són:
1. Promoure la presència de la campanya #ThoEstàsPerdent en els mitjans de comunicació i a les xarxes socials municipals, així com en els diferents espais esportius.
2. Incloure la perspectiva de gènere en les polítiques de gestió municipal de l'esport i de l'activitat física.
3. Treballar per promocionar la pràctica fisicoesportiva de les noies i les dones i garantir que gaudeixin en condicions d'igualtat i en un ambient segur de violències i discriminacions.
4. Contribuir a superar estereotips sexistes relacionats amb l'àmbit de les activitats fisicoesportives.
5. Vetllar pel respecte a les professionals de l'esport, tècniques, dirigents i entrenadores, en el desenvolupament de la seva tasca diària.
6. Analitzar l'ús i la gestió de les instal·lacions i els espais esportius i de lleure des de la perspectiva de gènere i garantir el dret de les dones a gaudir de condicions d'igualtat en l'accés i la utilització de les instal·lacions esportives.
7. Acostar la pràctica fisicoesportiva a noies i dones en situacions específiques, de tal manera que sigui un element d'inclusió i no de doble discriminació.
8. Vetllar pel tractament de gènere correcte en la informació, en la documentació i en els espais web i de comunicació municipals. Evitar un ús del llenguatge discriminatori i de recursos estereotipats, també en les imatges.
9. Fomentar la presència de dones esportistes en els mitjans de comunicació municipals i els espais de difusió esportius.
La posada en marxa de la campanya també suposa el compromís dels mitjans de comunicació municipals de donar més visibilitat a l'esport femení, tant professional com amateur. En aquesta sentit, tant Ripollet Ràdio com la nova publicació lallana, es comprometen a donar una major cobertura a l'esport femení, avançant cap a una cobertura equilibrada entre l'esport masculí i el femení i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l'esport.
Enllaç al vídeo:
Ripollet, 10 de març de 2020
La campanya #ThoEstàsPerdent porta per lema "Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle". A Ripollet, hem realitzat un vídeo, que es difondrà a partir d'avui a través del web municipal i a les xarxes socials. També s'ha fet un cartell que es col·locarà a OPIS, instal·lacions esportives, escoles i altres equipaments, protagonitzats per esportistes de 16 entitats locals. En tots ells, es manté el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre's la meitat de l'espectacle. Al vídeo participen els 12 clubs que tenen secció femenina, mentre que a la cartelleria es pot veure esportistes de 16 entitats esportives, donat que s'han inclòs imatges de noies d'equips mixtes. Durant la presentació de la campanya als mitjans i els clubs locals, ahir dilluns, 9 de març, la regidora d'Esports, Andrea Guijarro, va agrair a les entitats la seva col·laboració, tot afegint que "sense vosaltres aquesta iniciativa no podria tirar endavant i és important que tots ens impliquem".
Aquesta adhesió suposa un doble compromís. Per una banda, el de la corporació local, que continua amb el seu objectiu d'incloure la perspectiva de gènere en totes les polítiques municipals i vol fer visibles les aportacions de les dones en tots els àmbits, com ara l'esport, on vol garantir la plena igualtat d'accés, participació i representació de les dones de totes les edats i condicions i en tots els nivells. L'Ajuntament de Ripollet és una de les més de 70 corporacions locals adherides a la campanya. Els compromisos que adquireix l'Ajuntament són:
1. Promoure la presència de la campanya #ThoEstàsPerdent en els mitjans de comunicació i a les xarxes socials municipals, així com en els diferents espais esportius.
2. Incloure la perspectiva de gènere en les polítiques de gestió municipal de l'esport i de l'activitat física.
3. Treballar per promocionar la pràctica fisicoesportiva de les noies i les dones i garantir que gaudeixin en condicions d'igualtat i en un ambient segur de violències i discriminacions.
4. Contribuir a superar estereotips sexistes relacionats amb l'àmbit de les activitats fisicoesportives.
5. Vetllar pel respecte a les professionals de l'esport, tècniques, dirigents i entrenadores, en el desenvolupament de la seva tasca diària.
6. Analitzar l'ús i la gestió de les instal·lacions i els espais esportius i de lleure des de la perspectiva de gènere i garantir el dret de les dones a gaudir de condicions d'igualtat en l'accés i la utilització de les instal·lacions esportives.
7. Acostar la pràctica fisicoesportiva a noies i dones en situacions específiques, de tal manera que sigui un element d'inclusió i no de doble discriminació.
8. Vetllar pel tractament de gènere correcte en la informació, en la documentació i en els espais web i de comunicació municipals. Evitar un ús del llenguatge discriminatori i de recursos estereotipats, també en les imatges.
9. Fomentar la presència de dones esportistes en els mitjans de comunicació municipals i els espais de difusió esportius.
La posada en marxa de la campanya també suposa el compromís dels mitjans de comunicació municipals de donar més visibilitat a l'esport femení, tant professional com amateur. En aquesta sentit, tant Ripollet Ràdio com la nova publicació lallana, es comprometen a donar una major cobertura a l'esport femení, avançant cap a una cobertura equilibrada entre l'esport masculí i el femení i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l'esport.
Enllaç al vídeo:
Ripollet, 10 de març de 2020