L'Ajuntament continua amb la renovació a LED de l'enllumenat públic

En els pròxims mesos se substituiran 1.247 punts de llum del municipi, el que implicarà, no només la millora de l'enllumenat a un bon nombre de carrers, sinó també una reducció important del consum elèctric.

L'Ajuntament continua amb la renovació a LED de l'enllumenat públic.

L'Ajuntament de Ripollet, seguint l'aposta per la renovació integral de l'enllumenat públic, amb l'objectiu de millorar l'eficiència i l'estalvi energètic, ha acordat la substitució d'un total de 1.247 punts de llum del municipi per llumeneres de tecnologia LED. Aquesta actuació es farà amb la contractació a través de l'Acord marc de l'Associació Catalana de Municipis (ACM) de Serveis i subministrament d'elements d'eficiència energètica en l'enllumenat públic. Finalitzada aquesta actuació, només quedaran 1.200 punts per substituir, dels 4.500 que té el municipi, el que representarà que un 73,4% de l'enllumenat públic tindrà tecnologia LED.

A més, es calcula que aquesta actuació suposarà un estalvi d'entre el 60 i 70% del consum d'energia actual, és a dir, uns 350.000 kWh/any menys, el que implicarà una reducció de l'emissió de gasos d'efecte hivernacle, una reducció de la contaminació lumínica i un estalvi econòmic important.

Fins ara, ja s’ha fet la substitució als barris de Tiana, Pont Vell, Can Mas, així com a la rambla i als carrers adjacents de la zona centre. Ara, se substituiran lluminàries als barris de Can Clos, Pinetons, Centre, Can Vargas i al camí de la Serra.

La previsió és que aquesta actuació comenci en les setmanes vinents i hagi finalitzat, totalment, abans de Festa Major. El seu cost és de 267.222,67 €, IVA inclòs, i tant el subministrament com la instal·lació anirà a càrrec de l'empresa Electricitat Boquet, la mateixa que té contractada l'Ajuntament per al manteniment de les instal·lacions d'enllumenat públic al municipi.

Ripollet, 12 de març de 2024