Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Millores del transport públic

Moció sobre millores del transport públic. Presentada pel grup d’ADecidim.

Les línies d’autobús e4 i 620 són les dues úniques connexions que tenim Ripollet amb Barcelona, i que durant l’any 2019 van tenir un creixement de l’11,10%  només a la línia e4, que sumat a la 620 fan un total de 1.177,083 passatgers. Unes dades que des de l’any 2016 no paren d’augmentar. Aquesta situació ha fet que, sumat a la incorporació a la zona tarifària 1, s’hagi constatat un creixement de viatgers que fa que no es pugui viatjar amb tota la seguretat adient, més amb la pandèmia de la Covid-19 on s’han d’assegurar totes les mesures de seguretat corresponents i on durant aquest mes de setembre ja s’estan vivint episodis d’aglomeracions de viatgers. En conseqüència es fa necessari reforçar la línia e4 amb dos autobusos més durant tot el dia, per tal d’ampliar freqüències i horaris i afegir dues expedicions (una d’anada i una de tornada) a última hora dels caps de setmana i festius, finalitzant el servei a les 22h a Ripollet.

Amb les obres del carril bici de la carretera Nacional N150 a Montcada i Reixac i amb la reducció de velocitat corresponent en aquest tram, la línia 620 no pot complir amb el seu horari. Cal un reforç i incorporar un vehicle mes al servei, mantenint la freqüència de pas de 30 minuts i que aquesta línia arribi al barri de Tiana. A més cal una última expedició a les 23:30h des de Fabra i Puig, ja que els passatgers que surten de treballar de nit no arriben a agafar el de les 22:45h. D’aquesta manera només serien menys de dues hores sense connexió amb Barcelona, fins a la primera expedició del Nit Bus a les 01:25h de plaça Catalunya.

Aquest Ajuntament fa dos anys que fa possible que la línia 685 (Tiana-Montcada) circuli al mes d’agost degut a que usuaris així ho van demanar, ja que treballen a l’agost i la línia 648 (Montcada-UAB) que també connecta amb Montcada no opera durant aquest mes. S’ha constatat que la línia 685 s’ha utilitzat durant l’agost com qualsevol altre mes de l’any, amb més de 3.000 persones usuàries. Cal dir que aquesta línia es la que més ha crescut percentualment en passatgers l’any 2019 (un 21,84%), amb un total de 53.508 usuaris. És l’única línia que recorre tots els barris de la ciutat, i la freqüència de pas d’una hora per expedició és del tot insuficient. Caldria que fos cada mitja hora i que circules el cap de setmana, incorporant noves parades al Poliesportiu Municipal i al CAP Pinetons. La Generalitat o l’AMB s’ha de fer càrrec de l’import del cost a l’agost i no l’Ajuntament. Pel que fa la línia 648, que també ha tingut un augment de persones usuàries, té una freqüència de pas de cada hora i es fa cada cop més necessari rebaixar-ho fins a la mitja hora.

El passat mes de juliol, aquest Ajuntament es va reunir amb la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya i amb l’AMB, per tractar el traspàs de les línies d’autobús e4, 620 i 685 de la Generalitat a l’AMB, que ens faria poder utilitzar els títols socials de la mateixa AMB, com la Targeta Rosa.

També es va tractar el reforç a les línies de bus e4 i 620 que haurien d’haver arribat al mes d’abril ja descrites i que a causa de la pandèmia de la Covid-19 va quedar aturat. La Direcció General llavors hi va donar el vistiplau, i va comunicar l’Ajuntament de Ripollet que aquest mateix estiu estaria tot solucionat.

Donat que això no s’ha produït i davant la preocupació per l’augment de demanda del setembre, atenent que cal més que mai assegurar un transport públic suficient i segur per la situació de la Covid-19 i lamentant que Generalitat segueixi sense atendre les demandes de l’Ajuntament i de les persones usuàries del transport públic, el grup municipal ARA DECIDIM RIPOLLET proposa al Ple d’aquest Ajuntament l’adopció següents acords:

  1. Instar a la Direcció General de Transports i Mobilitat a reforçar en freqüències i horaris totes les línies d’autobús exposades anteriorment per tal d’assegurar un transport públic suficient i segur a Ripollet.
  2. Instar al Departament de Territori i Sostenibilitat a fer el traspàs de les línies e4, 620 i 685 de la Generalitat a l’AMB de manera immediata i poder disposar dels títols socials de l’AMB.
  3. Traslladar aquest acord al Servei Territorial de Transports de Barcelona, a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, a Autocares Font i a l’AMTU (Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà).

***

L’acord s’adopta per votació: Ordinària.

Vots favorables: Unanimitat de tots els presents.