Quan intervé la Defensora de la Ciutadania?
En quines ocasions es poden fer servir els serveis de la Defensora de la Ciutadania.
La Defensora de la Ciutadania pot intervenir a petició de qualsevol persona física o jurídica o col·lectiu que li presenti una queixa o reclamació i que demostri un dret o un interès legítim sobre l'objecte de la queixa. Els greuges presentats han d'estar relacionats amb assumptes o matèries que siguin competència de l'Ajuntament de Ripollet.
Qualsevol persona física o jurídica o col·lectiu també pot formular consultes relacionades amb l'àmbit d'actuació de la mateix Defensora.
I quan les circumstàncies ho requereixin, el/la Defensor/a pot promoure accions d'ofici, per iniciativa pròpia.
Pot intervenir davant de:
- Errors, incoherències o arbitrarietats en l'aplicació de les normes legals.
- Casos de tracte indegut.
- Retards indeguts en l'actuació administrativa.
- Inexecució de les pròpies resolucions adoptades.
- Negativa a facilitar la informació que els ciutadans poden sol·licitar.
- Actuacions que impedeixin o deteriorin el legítim exercici dels drets reconeguts en la legislació de règim local.