Quan no pot intervenir la Defensora de la Ciutadania?
En quins casos la Defensora de la Ciutadania no pot actuar.
La Defensora de la Ciutadania no pot intervenir quan:
- Les queixes estan fora del seu àmbit d'actuació o no estan motivades per l'actuació de l'administració municipal.
- Les queixes són anònimes, denoten mala fe o no tenen fonament.
- La tramitació de les queixes pot comportar perjudicis al dret legítim de terceres persones.
- Les queixes estan relacionades amb peticions, sol·licituds o recursos efectuats a l'Ajuntament i per als quals el consistori encara està en termini per resoldre'ls o contestar-los.
- Ha transcorregut més d'un any dels actes denunciats. L'any comença a comptar a partir de l'endemà de la notificació de l'acte denunciat, l'endemà de la finalització del termini per a resoldre sense que s'hagi resolt, o a partir de la data en què es té coneixement de l'actuació denunciada.
- Les queixes es refereixen a actuacions que han estat objecte o estan pendents de resolució judicial.
- Es presenten greuges pels quals l'ordenament jurídic estableix un procediment específic diferent.
- Les queixes són formulades per persones amb dependència funcionarial o laboral de l'administració municipal, en qüestions relatives a l'àmbit de les relacions laborals o servei.