Escola Bressol Municipal La Rodeta del Molí
Escola Bressol Municipal de Ripollet La Rodeta del Molí
Contacte
C. Magallanes, 33
Tel. 935946738
A/e: ebmlarodeta@ripollet.cat
Web: www.ebpripollet.cat
Codi del centre: 08064556
Oferta educativa
Educació infantil (1-3 anys)
- 2 grups d’infants de 12 a 24 mesos
- 2 grups d’infants de 24 a 36 mesos
Característiques
Horari lectiu: de 9 a 12 h i de 15 a 17 h
Menjador escolar: Sí
Servei d’acollida: sí, de 8 a 9 h
Lliure de barreres arquitectòniques: Sí
Equipaments
- 1 Jardí Central
- 2 Patis laterals
- 4 Estances (una per a cada grup d’infants)
- 1 Sala d’usos múltiples
- 4 Espais d’higiene per a infants
- 1 Vestíbul – Espai d’acollida
- 1 Sala de mestres
- 1 Despatx de direcció
- Cuina
- Bany d’adults
- Vestidor pel personal
- Espai per guardar cotxets
- 2 magatzems
AMPA
ampa.larodeta@ebpripollet.cat
Presentació del centre
Les dues escoles bressol municipals de Ripollet són centres de titularitat municipal i comparteixen un mateix projecte educatiu, que parteix d’una idea d’infant com a subjecte de ple dret, dotat de capacitats a desenvolupar.
Un infant social que necessita de l’entorn per a construir-se com a persona autònoma, responsable, crítica i participativa.
El nostre projecte educatiu parteix de la idea que l’infant és el protagonista del seu desenvolupament, mentre que les persones adultes l’acompanyen en aquest procés.
Totes les activitats que es porten a terme a l’escola tenen caràcter educatiu i d’acord amb la idea d’infant protagonista dels seus aprenentatges, les propostes no preveuen el fracàs.
Les escoles es consideren centres oberts, i les activitats que s’hi porten a terme es poden agrupar en experimentació, tallers, racons de joc, activitats a l’aire lliure, sortides, llenguatge i literatura, i celebracions.
Totes aquestes activitats estan pensades perquè els infants hi participin de forma lliure i espontània.
Pel que fa als hàbits quotidians d’higiene, alimentació i descans, també s’entenen com a plenament educatius, afavorint el desenvolupament de l’autonomia personal.
Quant al desenvolupament social, considerem l’escola un espai amb infants i persones adultes en constant relació, fet que ens apropa a una metodologia constructivista.