Sol·licitud d'inscripció en el cens d'animals domèstics
Aquest tràmit permet inscriure al Registre Censal d’Animals de Companyia de la Generalitat de Catalunya (ANICOM) els animals de companyia (gos, gat i fura) que resideixen al municipi. En aquest cens es fan constar les dades d’identificació veterinària de l’animal, les dades de la persona posseïdora i altres dades que s’estableixen per via reglamentària. També permet comunicar una modificació de dades o la baixa al mateix Registre Censal, respecte del cens d’un animal inscrit anteriorment.
Tramitació
Qui ho pot sol·licitar?
Els propietaris o posseïdors de gossos i gats i fures, amb exhibició del DNI en el moment de la presentació de la instància, o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da, amb el aportació/exhibició del corresponent poder de representació acompanyat del DNI del representat i del representant.
Quan es pot sol·licitar?
Tot l’any amb les següents especificacions:
a) Alta al cens:
Dins el termini màxim de 3 mesos des de la data de naixement de l’animal o de 30 dies a comptar des de l’adquisició de l’animal, canvi de residència.
b) Modificació/Baixa:
Dins el termini de 30 dies des de que s’hagi produït el fet causant de la sol·licitud de modificació o baixa.
c) Observació:
No s’inscriurà cap gos o gat en el Registre Censal d’Animals de Companyia si abans no ha estat identificat de manera indeleble mitjançant algun dels següents sistemes:
- Tatuatge a la pell mitjançant dermògraf o per qualsevol altre sistema que en garanteixi el caràcter indeleble.
- Identificació electrònica mitjançant la implantació d’un microxip homologat.
- La identificació dels animals s’ha de realitzar de conformitat amb les instruccions contingudes en l’article 15 de Llei 22/2003, de 4 de juliol, de protecció dels animals i les modificacions introduïdes pel Decret Legislatiu 2/2008, de 15 d'abril.
Quin cost té?
Per cada inscripció al Registre Censal s’hauran d’abonar 15,52 €.
- Recordeu que si el vostre gos és considerat potencialment perillós, segons el que preveu el la Llei 50/1999, de 23 de desembre, així com al Real Decret 287/2002, de 22 de març i la llei 10/1999, de 30 de juliol, així com al Decret 170/2002 d'11 de juny, haureu de sol·licitar la llicència administrativa corresponent. Recordeu també que la tinença i/o conducció d'un animal d'aquestes característiques sense aquesta llicència constitueix una infracció molt greu, que pot ser sancionada amb una sanció econòmica entre 1.502,53€ i 30.050,60€.
On es demana?
- Per seu electrònica
Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent click a “Tramitar en línia” i omplir la instància específica que trobareu just a sota del mateix link amb el nom de “Fitxer adjunt”.
Cal tenir en compte que és necessari disposar d’identificació digital. Per disposar-ne d’identificació digital podeu utilitzar l’idCat Mòbil o bé disposar-ne d’algun dels certificats digitals admesos.
- Presencial amb Cita prèvia a través de http://citaprevia.ripollet.cat
Divendres i vigílies de festiu de les 8:30 a les 14:00.
- Als registres electrònics generals de:
a) L'Administració General de l'Estat.
b) Les administracions de les Comunitats Autònomes.
c) Les entitats que integren l'Administració local.
d) El sector públic institucional (la seva integració està regulada a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre).
- A les oficines de Correus, tal com s'estableixi reglamentàriament.
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- A les oficines d'assistència en matèria de registres.
- En qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents.
Com realitzar el tràmit per seu electrònica
Fixeu-vos a la caixa groga a la capçalera d'aquesta pàgina.
Si aquest tràmit inclou l'enllaç a una plantilla de registre específica (PDF), l'haureu de descarregar, emplenar i guardar al vostre dispositiu.
Assegureu-vos que disposeu de tota la informació necessària en format original electrònic o ben digitalitzat.
Després inicieu la tramitació en línia seguint l'enllaç de capçalera. Aquesta acció us portarà al registre telemàtic del tràmit específic o bé al tràmit d'Instància genèrica.
Durant aquest procés:
1) Us haureu d'identificar electrònicament (certificat o bé IDCat Mòbil)
2) Empleneu les dades que us demani el formulari web
3) Adjunteu tots els arxius necessaris per el procés
4) Comproveu la informació i presenteu-la
Al final del procés la plataforma visualitza el document amb l'assentament del registre electrònic. Guardeu-lo com a evidència de registre i en cas que siguin necessàries futures referències.
Documentació
1) Instància específica ( Formulari model: ANI_ins_001_V01)
2) Si es sol·licita en nom propi:
- VIA PRESENCIAL: Document acreditatiu d'identitat.
- SEU ELECTRÒNICA: Bastaria amb l'acreditació mitjançant certificació digital d'accés.
3) Si es sol·licita en representació d'un interessat:
- Document acreditatiu d'identitat de la persona interessada. (Si el tràmit es realitza a través de la Seu electrònica es considera realitzada l'acreditació per l'ús del certificat digital d'accés en realitzar el tràmit).
- Document acreditatiu d'identitat del representant.
- Autorització degudament emplenada i signada o poders de representació.
4) Acreditació de la identificació de l'animal mitjançant microxip.
5) Si s'escau, carnet acreditatiu de gos d'assistència que expedeix el Departament de Benestar Social.
L’interessat estarà obligat a aportar la instància específica que s’estableixi pel procediment concret, tal com estableix l’art.66.6 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu comú de les administracions públiques.
Les persones interessades que presentin instàncies defectuoses o documentació incompleta seran requerides per tal que en el termini de 10 dies hàbils esmenin els errors o defectes, o presentin la documentació exigida, amb indicació que si no ho fan se'ls tindrà per desistits en la seva petició així com s’estableix en l’article 68.1 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu comú de les administracions públiques.
Resolució Tràmit
L’expedient d’anotació al Registre Censal d’animals de companyia es farà en un màxim de 3 mesos.
Recursos que es poden interposar
Contra la resolució es poden interposar els recursos següents:
- recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, previ al contenciós administratiu, davant del mateix òrgan que aprovà l’acord, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la notificació, que es posarà a disposició dels interessats a la Seu electrònica de l’Ajuntament, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si s’ha interposat el recurs potestatiu de reposició, no podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu mentre aquell no sigui resolt de forma expressa, o bé s’hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu pel transcurs del termini d’un mes des de l’endemà de la data d’interposició.
- o bé, directament recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciós administratius de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació, d’acord amb l’article 25 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Terminis:
- si s’ha interposat recurs de reposició: dos mesos, a comptar des del dia següent en què s’hagi notificat l’acord resolutori del recurs reposició, si és exprés. Si aquell no fos exprés, el termini serà de sis mesos a comptar des de
- l’endemà del dia en què el dit recurs de reposició s’hagi d’entendre desestimat de forma presumpta;
- si no s’ha interposat recurs potestatiu de reposició: dos mesos, a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació.
Silenci administratiu
Positiu
Normativa específica
- Decret 6/1999, de 26 de gener, de condicions de manteniment d’animals de companyia.
- Llei 10/1999, de 30 de juliol, sobre tinença de gossos considerats potencialment perillosos.
- Ordenança reguladora de protecció, tinença i venda d’animals a Ripollet.