Certificat de convivència actual
Document amb validesa legal signat pel Secretari o el Delegat de l'Ajuntament que acredita la convivència del sol·licitant i de la resta de persones que consten inscrites al mateix domicili.
Tramitació
Les persones físiques que tinguin capacitat d'obrar d'acord amb la legislació civil, això és:
-La persona interessada en cas de ser major d'edat, o el seu representant, degudament autoritzat.
-La persona interessada major de 16 anys emancipada, o el seu representant, degudament autoritzat.
En aquest últim cas s'haurà d'acreditat l'estat d'emancipació del menor d'edat.
On es demana?
- Per seu electrònica
Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent click a “Tramitar en línia” i omplir la instància específica que trobareu just a sota del mateix link amb el nom de “Fitxer adjunt”.
Cal tenir en compte que és necessari disposar d’identificació digital. Per disposar-ne d’identificació digital podeu utilitzar l’idCat Mòbil o bé disposar-ne d’algun dels certificats digitals admesos.
- Presencial amb Cita prèvia a través de http://citaprevia.ripollet.cat
C/Balmes núm.4
08291-RIPOLLET
HORARI d’atenció ciutadana:
- Als registres electrònics generals de:
Com realitzar el tràmit per seu electrònica
Fixeu-vos a la caixa groga a la capçalera d'aquesta pàgina.
Si aquest tràmit inclou l'enllaç a una plantilla de registre específica (PDF), l'haureu de descarregar, emplenar i guardar al vostre dispositiu.
Assegureu-vos que disposeu de tota la informació necessària en format original electrònic o ben digitalitzat.
Després inicieu la tramitació en línia seguint l'enllaç de capçalera. Aquesta acció us portarà al registre telemàtic del tràmit específic o bé al tràmit d'Instància genèrica.
Durant aquest procés:
1) Us haureu d'identificar electrònicament (certificat o bé IDCat Mòbil)
2) Empleneu les dades que us demani el formulari web
3) Adjunteu tots els arxius necessaris per el procés
4) Comproveu la informació i presenteu-la
Al final del procés la plataforma visualitza el document amb l'assentament del registre electrònic. Guardeu-lo com a evidència de registre i en cas que siguin necessàries futures referències.
Documentació
- Instància específica (Formulari model núm: CERT_ins_001_V01)
- Si es sol·licita en nom propi :
- VIA PRESENCIAL: Document acreditatiu d'identitat.
- SEU ELECTRÒNICA: Bastaria amb l'acreditació mitjançant certificat digital d'accés.
- Si es sol·licita en representació d'altre interessat:
- Document acreditatiu d'identitat de la persona interessada. (Si el tràmit es realitza a través de Seu electrònica es considera realitzada l'acreditació per l'ús del certificat digital d'accés en realitzar el tràmit).
- Document acreditatiu d'identitat del representant.
- Autorització degudament emplenada o poders de representació.
Veracitat de la documentació aportada
La persona interessada o qui la representi es responsabilitza de la veracitat dels documents aportats, d’acord amb l’article 28.7 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Resolució Tràmit
Termini per resoldre:
Serà de 7 dies des de la presentació de la sol·licitud.
Observacions
Aquest document és específic per als processos administratius o judicials, on el secretari dóna fe de les dades padronals; té una força probatòria superior al volant d'empadronament que és un justificant que s'emet pels tràmits més usuals.
Possibles tràmits que requereixen certificat:
- Tràmits d'estrangeria.
- Tràmits amb jutjats.
- Tràmits amb notaris.
- Tràmits tributaris.