Informació renovació DNI
El Document Nacional d'Identitat és un document personal i intransferible emès pel ministeri de l'Interior que gaudeix de la protecció que als documents públics i oficials atorguen les lleis. Aquest Document té suficient valor, per ell mateix, per a acreditar la identitat i les dades personals que esmenta del seu titular, així com la nacionalitat espanyola del mateix.
Informació
El seu període de validesa, a comptar des de la data de l'expedició o de cadascuna de les seves renovacions, de:
- Cinc anys, quan el titular no hagi complert els trenta en el moment de l'expedició o renovació.
- Deu anys, quan el titular hagi complert els trenta i no hagi arribat a els setanta.
- Permanent quan el titular hagi complert els setanta anys.
Tramitació
On es demana?
Ha d'anar personalment a qualsevol Oficina de Tramitació de DNI i Passaport amb tota la documentació, en cas dels menors d'edat o discapacitats acompanyats per pare, mare o tutor. Es pot demanar cita prèvia per telèfon o per Internet, també es pot anar sense tenir cita prèvia.
Documentació
- Caducitat o modificació:
1) Document nacional d'identitat (DNI).
2) 1 fotografia (recent, en color, amb el fons blanc, amb el cap descobert i sense ulleres fosques).
3) Volant de residència si hi ha hagut canvi de domicili (la validesa d'aquest document és de 3 mesos a partir de la data de la seva expedició).
4) Partida de naixement literal de registre Civil si hi ha hagut canvi de nom/cognoms.
- Pèrdua, robatori o deteriorament:
1) Aporta una fotografia (recent, en color, amb el fons blanc, amb el cap descobert i sense ulleres fosques).
2) Imprès (es proporciona a la mateixa Oficina de Tramitació de DNI i passaport).
- Primera sol·licitud:
1) Aportar 1 fotografia (recent, en color, amb el fons blanc, el cap descobert i sense ulleres).
2) Certificat literal de naixement, expedit pel Registre Civil. L'antelació màxima d'expedició serà de tres mesos des de la data de sol·licitud del DNI. Volant de residència, també expedit amb una antelació màxima de tres mesos.
3) Els menors d'edat o incapacitats han d'estar representats pel pare mare o tutor (el qual ha d'exhibir el seu DNI en vigor).
4) Els estrangers que hagin obtingut la nacionalitat espanyola han de presentar, a més, el certificat d'inscripció de la nacionalitat espanyola. La partida de naixement consta inscrita en el Registre Civil Central de Madrid.
Els espanyols residents a l'estranger haurien de presentar també:
- Partida de naixement expedida pel consulat o Registre Civil en el qual consti inscrit.
- Certificat d'acreditació de residència expedit pel consulat espanyol en el qual figuri inscrit. En aquest document ha de constar el nombre d'inscripció consular, país de residència, localitat, carrer i número...
Observacions
Podeu obtenir més informació a : Oficina Policía Cita DNI Ripollet (dnicita.es)