Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Alta, baixa o modificació al Registre Municipal d'Entitats o Associacions

Aquest tràmit permetrà la inscripció, baixa o modificació en el Registre Municipal d'Entitats de Ripollet d'una entitat o associació.

Unitat gestora Secretaria

Tramitació

Qui ho pot sol·licitar?

Les entitats i associacions sense ànim de lucre, legalment constituïdes i que tinguin per objecte el foment i/o la millora dels interessos generals o sectorials de la ciutadania de Ripollet. 

Prèviament a la sol·licitud d'inscripció al Registre Municipal d'Entitas i Associacions Cutadanes de Ripollet, l'entitat cal que estigui inscrita al Registre d'Associacions de la Generalitat o d'altres registres públics.

Quan es pot sol·licitar?

Tot l’any.

Quin cost té?

No té cap cost.

 On es demana?

  • Per seu electrònica

Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent click a “Tramitar en línia” i omplir la instància específica que trobareu tot just a sota del mateix link amb el nom de "Fitxer djunt"

Cal tenir en compte que és necessari disposar d’identificació digital. Per disposar-ne d’identificació digital podeu utilitzar l’idCat Mòbil o bé disposar-ne d’algun dels certificats digitals admesos.

Com realitzar el tràmit per seu electrònica

Fixeu-vos a la caixa groga a la capçalera d'aquesta pàgina.

Si aquest tràmit inclou l'enllaç a una plantilla de registre específica (PDF), l'haureu de descarregar, emplenar i guardar al vostre dispositiu.

Assegureu-vos que disposeu de tota la informació necessària en format original electrònic o ben digitalitzat.

Després inicieu la tramitació en línia seguint l'enllaç de capçalera. Aquesta acció us portarà al registre telemàtic del tràmit específic o bé al tràmit d'Instància genèrica.

Durant aquest procés:

1) Us haureu d'identificar electrònicament (certificat o bé IDCat Mòbil)
2) Empleneu les dades que us demani el formulari web
3) Adjunteu tots els arxius necessaris per el procés
4) Comproveu la informació i presenteu-la

Al final del procés la plataforma visualitza el document amb l'assentament del registre electrònic. Guardeu-lo com a evidència de registre i en cas que siguin necessàries futures referències.

Documentació

 1) Instància genèrica

2) Si es sol·licita en nom propi:

  •  SEU ELECTRÒNICA: Bastaria amb l'acreditació mitjançant certificació digital d'accés.

3) Si es sol·licita en representació d'un interessat:

  • Document acreditatiu d'identitat del representant.
  • Autorització degudament emplenada i signada o poders de representació.

L’interessat estarà obligat a aportar la instància específica que s’estableixi pel procediment concret, tal com estableix l’art.66.6 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu comú de les administracions públiques.

Les persones interessades que presentin instàncies defectuoses o documentació incompleta seran requerides per tal que en el termini de 10 dies hàbils esmenin els errors o defectes, o presentin la documentació exigida, amb indicació que si no ho fan se'ls tindrà per desistits en la seva petició així com s’estableix en l’article 68.1 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu comú de les administracions públiques.

Resolució Tràmit

L’expedient d’anotació al Registre  es farà en un màxim de 30 dies. 

Recursos que es poden interposar

Contra la resolució es poden interposar els recursos següents:

- recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, previ al contenciós administratiu, davant del mateix òrgan que aprovà l’acord, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la notificació, que es posarà a disposició dels interessats a la Seu electrònica de l’Ajuntament, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si s’ha interposat el recurs potestatiu de reposició, no podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu mentre aquell no sigui resolt de forma expressa, o bé s’hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu pel transcurs del termini d’un mes des de l’endemà de la data d’interposició.

- o bé, directament recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciós administratius de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació, d’acord amb l’article 25 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Terminis:

  • si s’ha interposat recurs de reposició: dos mesos, a comptar des del dia següent en què s’hagi notificat l’acord resolutori del recurs reposició, si és exprés. Si aquell no fos exprés, el termini serà de sis mesos a comptar des de
  • l’endemà del dia en què el dit recurs de reposició s’hagi d’entendre desestimat de forma presumpta;
  • si no s’ha interposat recurs potestatiu de reposició: dos mesos, a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació.

Silenci administratiu

Positiu

Normativa específica

Reial Decret 2568//1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova  el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

Llei 39/2015, d'1 d'octubre,  del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Regim Jurídic del Sector Públic