Sol·licitud d'accés a la informació pública
Sol·licitar l’accés a dades i/o informació pública a qualsevol informació que l’interessat pugui considerar del seu interès i que estigui en possessió de l’Ajuntament, ja sigui per haver-la elaborat o gestionat, amb els únics límits establerts per la llei 19/2014 de 29 de desembre de Transparència, accés a la informació pública i bon govern, i per tot allò que pugui afectar a la protecció de dades de caràcter personal.
-
Per seu electrònica
Per presentar aquesta sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
1. Feu clic a l'enllaç COMENÇAR i identifique-vos amb qualsevol dels mitjans reconeguts (idCat mòbil, certificat digital, cl@ve)
2.Ompliu el formulari amb les dades referents a la vostra petició.
3. Adjunteu la documentació que considereu adient.
5. Continueu el pasos indicats per a la presentació de la sol·licitud
Cal tenir en compte que és necessari disposar d’un Certificat d’identificació digital. Per disposar-ne d’identificació digital podeu utilitzar l’idCat Mòbil o bé disposar-ne d’algun dels certificats digitals admesos.
-
Presencial
CASA OBERTA D'ATENCIÓ COMUNITÀRIA
C/Balmes núm.4
08291-RIPOLLET
En horari de matí, es recomana cita prèvia per a l'atenció presencial amb cita prèvia a través de la plataforma citaprevia.ripollet.cat
Les persones que disposin de cita prèvia tindran prioritat en l'atenció i les que no disposin hauran d'esperar per ser ateses.
En horari de tarda, no és necessari sol·licitar cita prèvia.
Horari d'atenció a la ciutadania
De dilluns a dijous de les 8:30 a les 14:00 i de 15:30 a 19:00.
Divendres i vigílies de festiu de les 8:30 a les 14:00.
Horari d'estiu: Des del 15 de juny al 15 de setembre:
De dilluns a divendres de 8:30 a 14:00 hores.
Dissabtes tancat.
El tràmit és gratuït.
En cas de realitzar la sol·licitud en representació d'un altre persona interessada:
- Document acreditatiu d'identitat de la persona interessada.
- Document acreditatiu d'identitat de la persona representant.
- Autorització degudament emplenada o poder de representació.
S'entén per informació pública, la informació elaborada per l'Administració i la que aquesta té en el seu poder com a conseqüència de la seva activitat o de l'exercici de les seves funcions, inclosa la que li subministren els altres subjectes obligats d'acord la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Comença
Qualsevol persona jurídica o física, o persona representant. Aquest dret es pot exercir a partir dels 16 anys.
Durant tot l'any
-Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
-Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
-Llei 13/1989, del 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i modificacions posteriors.
-Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
-Llei 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información publica y buen gobierno.
-Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
El període màxim per resoldre la sol·licitud és d’1 mes a comptar des de l’endemà de la recepció de la sol·licitud d’informació.Aquest termini, no obstant, es pot suspendre o ampliar en els supòsits legalment previstos.
Positiu.
Aquesta regla general només s’exceptua en els casos en què una llei atribueixi un sentit negatiu al silenci administratiu per a l’accés a la informació d’un àmbit determinat, o bé quan siguin aplicables al cas els límits expressament reconeguts per la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern o per una altra norma amb rang de llei, entre els quals hi ha la protecció de dades de caràcter personal i dels drets dels menors d’edat, la seguretat pública, les investigacions penals o la informació declarada secreta, confidencial o protegida per una llei.
Contra la resolució es poden interposar els recursos següents:
- recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, previ al contenciós administratiu, davant del mateix òrgan que aprovà l’acord, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la notificació, que es posarà a disposició dels interessats a la Seu electrònica de l’Ajuntament, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si s’ha interposat el recurs potestatiu de reposició, no podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu mentre aquell no sigui resolt de forma expressa, o bé s’hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu pel transcurs del termini d’un mes des de l’endemà de la data d’interposició.
- o bé, directament recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciós administratius de la província de Barcelona en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació, d’acord amb l’article 25 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Terminis:
• si s’ha interposat recurs de reposició: dos mesos, a comptar des del dia següent en què s’hagi notificat l’acord resolutori del recurs reposició, si és exprés. Si aquell no fos exprés, el termini serà de sis mesos a comptar des de l’endemà del dia en què el dit recurs de reposició s’hagi d’entendre desestimat de forma presumpta;
• si no s’ha interposat recurs potestatiu de reposició: dos mesos, a comptar des de l’endemà de la recepció d’aquesta notificació.
L'exercici d'aquest dret no és condicionat a la concurrència d'un interès personal, no resta subjecte a motivació i no requereix la invocació de cap norma. No obstant, el sol·licitant pot exposar, amb caràcter potestatiu, els motius que justifiquen l'exercici del dret d'accés a la informació pública, els quals podran ser tinguts en compte en el moment de resoldre.
El dret d'accés a la informació pública pot ésser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per a:
- La seguretat pública.
- La investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries.
- El secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per l'Administració pública, si el secret o la confidencialitat són establerts per una norma amb rang de llei.
- El principi d'igualtat de les parts en els processos judicials o la tutela judicial efectiva.
- Els drets dels menors d'edat.
- La intimitat i els altres drets privats legítims.
- El secret professional i els drets de propietat intel·lectual i industrial.
- També pot ésser denegat o restringit si la informació té la condició de protegida i així ho estableix expressament una norma amb rang de llei.
En el cas que es tracti d'informació que contingui dades personals, es pot donar accés a la informació, amb la prèvia ponderació raonada de l' interès públic en la divulgació i els drets de les persones afectades.
L’Ajuntament de Ripollet és responsable del tractament de les dades i documents facilitats per les persones interessades i les tractarà seguint els següents criteris:
Finalitat: registre de les instàncies presentades als efectes de iniciar el procediment administratiu que correspongui.
Legitimació: consentiment de la persona interessada, excepte en tractaments del compliment d’interès o exercici de poders públics.
Destinataris: òrgan administratiu competent.
Conservació: Les dades personals proporcionades es mantindran en els sistemes de registre de dades de l'Ajuntament de Ripollet en virtut de l'art. 6.1 RGPD, i fins que s’extingeixi la finalitat del seu tractament, o en els casos que es sol·liciti pel propi interessat la supressió de les seves dades, les quals s'esborraran dels sistemes d'informació d'aquests ens.
Drets: podeu accedir, rectificar, suprimir, oposar-vos i limitar les vostres dades, així com retirar el consentiment, en qualsevol moment davant de l'Ajuntament (Carrer Balmes 4, Ripollet) o per registre electrònic al web municipal www.ripollet.cat. Les dades seran tractades de conformitat amb el Reglament 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d’abril, així com amb llei orgànica 3/2018 de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.